måndag 12 januari 2009

کشتار مردم بلوچ وسکوت مخالفان

کشتار مردم بلوچ وسکوت مخالفان
جلال شیرانی، یکی از بلوچهایی که مدت ها در امارات متحده عربی زندگی میکرد و برای بردن مادر خود به بیمارستان به ایران باز گشته بود ، روز سوم ژانویه در بلوچستان اعدام شد. ً‫ جلال در پست های مختلف، از جمله پلیس و ارتش در کشور امارت متحده عربی خدمت کرده بود. جلال دارای تابعیت و پاسپورت اماراتی بود.ً
چرا مخالفین جمهوری اسلامی، نویسندگان، سیاستمداران و روشنفکران ایران در مقابل کشتارمردم بلوچستان سکوت کرده اند؟ ایا به دین وسیله میخواهند از مردم ایران یک ملت بسازند؟ ایا سکوت علامت رضا نیست؟ ایا اینها در مقابل همه جنایات رژیم سکوت میکنند؟
‫مردم بلوچ ازسیاست سرکوب رژیم و سکوت مخالفین جمهوری اسلامی، نویسندگان، سیاستمداران و روشنفکران ایران باید به چه نتیجه برسند؟
‫چه وجدان بیداری درمقابل این همه ظلم سکوت میکند؟ ببینید در همین روز ها ی اخیر در بلوچستان چه گذشته است.
‫جلال شیرانی، یکی از بلوچهایی که مدت ها در امارات متحده عربی زندگی میکرد و برای بردن مادر خود به بیمارستان به ایران باز گشته بود ، روز سوم ژانویه در بلوچستان اعدام شد. ً‫ جلال در پست های مختلف، از جمله پلیس و ارتش در کشور امارت متحده عربی خدمت کرده بود. جلال دارای تابعیت و پاسپورت اماراتی بود.ً (۱)
‫وی شهروند امارات بود و کاری با جمهوری اسلامی نداشت. دلیل اعدام وی معلوم نیست ولی گفته میشود که دستگاه های امنیتی از وی خواسته بودند که در امارات برای انها جاسوسی کند ولی او نپذیرفته بود و برای اینکه ‫این راز به اماراتی ها نرسد، وی را اعدام کردند.
‫از سوی دیگر پر‫س نیوز اعلام کرد: ٫حمدرضا راینی 25 ساله ، شهروند کرمانی به اتهام ارتباط با گروههای سیاسی بلوچ ظهر روز گذشته روز سوم ژانویه در منزل مسکونی خود در شهر کرمان بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
نامبرده در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، همچنین نیروهای امنیتی منزل وی را تفتیش نمودند و مقداری از لوازم شخصی وی را با خود بردند. علیرغم پیگیری خانواده از مراجع قضایی و امنیتی تا کنون اطلاعی از سرنوشت آقای راینی به دست نیامده است.، (2)
به‌ گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، در راستای اجرای حدود الهی محکوم علیه بهادر ناروئی به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق سرقت مسلحانه و برهم زدن امنیت و جلال اکبر جمعه الویشی به اتهام محاربه و فساد فی الارض به موجب دادنامه صادره به اعدام محکوم شد که حکم صادره پس از تایید توسط مراجع عالی قضائی کشور صبگاه امروز شنبه سوم ژانویه در محوطه زندان مرکزی زاهدان به اجرا در آمد.
‫‫دیده بان حقوق بشر بلوچستان‫ به نقل از منابع رژیم اعلام کرد که ۳۱ بلوچ در ۳۰ روز ماقبل کریستمس در ایران اعدام شده اند. (۳)‫ یعنی هر روز یک بلوچ و گاهی دو نفردر روز کشته شده اند.
‫سردار نکونام و فرماندهان دیگر رژیم هم اعلام کردند که در ۳ ماه گذشته ۹۷۲ نفر در بلوچستان به علت به هم زدن نظم دستگیر شده اند. (۴)
‫ در ۸ ماه دسامبر ۲۰۰۸، ماموران به خانه محمد براهویی حمله کردند و او را در جلو چشمان ۴ کودک خرد سال او چنان زیر مشت و لگد گرفتند که به طور کامل بی هوش شد. جسد بی
جان اورا دو روز بعد در جلو خانه اش انداختند.

ایا در میان ایرانیان وجدان فردی، ملی و انسانی مرده است؟
1. http://www.ostomaan.org/articles/ÏÑ-ÈáæÓÊÇä/596
2. http://www.iranpressnews.com/source/052153.htm
3. http://www.globalpolitician.com/25334-baloch-iran
4. http://www.globalpolitician.com/25303-balochi-iran
برگرفته از : iranglobal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar