torsdag 30 september 2010

هرانا؛ سرنوشت نوجوان بلوچ در هاله ای از ابهام / گروگانگیری یکساله دستگاه اطلاعاتی در بلوچستان



خبرگزاری هرانا – با گذشت یک سال از بازداشت موقت محمد صابر ملک رئیسی بیش از 4 ماه است که از سرنوشت وی خبر در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازی، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام ارتباط و همکاری برادر نامبرده با اپوزیسیون مسلح بلوچ بیش از 4 ماه است که با خانواده خود تماس و یا ملاقاتی نداشته است.
محمد صابر ملک رئیسی به همراه دو برادرش پنج شنبه مورخ دوم مهر 88 در چابهار بازداشت شد و پس از یورش ماموران اطلاعاتی و امنیتی به منزل پدری ایشان ضمن تفتیش منزل خانواده وی را تهدید کردند که در صورت عدم تحویل برادر سوم وی هر سه فرزندتان را اعدام خواهیم کرد.
پس از گذشت 4 ماه از بازداشت ایشان دو برادر بزرگتر وی آزاد شدند اما محمد صابر ۱۵ ساله را در زندان گروگان نگه داشته و طی تماس تلفنی اجباری از وی می خواهند که به خانواده اش بگوید بزودی اعدام خواهد شد.
خانواده در طی چهار ماه گذشته بارها به اداره اطلاعات، زندان و دادگاه انقلاب مراجعه نموده که هر بار از ملاقات آنها جلوگیری شده است و این موضوع به شدت نگرانی های را در خصوص زنده بودن وی بهمراه داشته است.
گفتنی است نامبرده برای اعتراف تلویزیونی جهت معرفی خود و برادرش به عنوان یکی از اعضای جندالله تحت فشار و شکنجه های جسمی قرار داشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar