torsdag 30 september 2010

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: مامورين پايگاه "تيغ آپ" خاش يک راننده خودرو را در ايست بازرسي بقتل رساندند

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: مامورين پايگاه "تيغ آپ" خاش يک راننده خودرو را در ايست بازرسي بقتل رساندند

بنابر گزارش رسيده از اعضاي "انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان فردی به نام حاجی رحمان عمرزهی هنگامیکه قصد داشت با خودروی شخصی خود از خاش به ایرانشهر مسافرت کند در نزدیکی پایگاه تیغ آپ با ایست نیروهای انتظامی مواجه میشود.گويا مامورين احتمالا به هدف جلوگيري از حملات انتحاري يکدستگاه بيل ميکانيکي را سد راه کرده و بهنگام رسیدن فرد مذکور به محل ایست بازرسی بلافاصله بسوی وي تیراندازی میکنند که در جریان این تیراندازی حاجی رحمان عمرزهی از ناحیه پا زخمی میشود و مجبور میشود خودروی خود را کنار جاده متوقف کند که متاسفانه ماموران فورا بطرف خودرو حمله ور شده و او را از خودرو بیرون میکشند و بعد از ضرب و شتم شديد از ناحیه سر هدف یک گلوله قرار داده و به قتل میرسانند.برادر مقتول در تلاش است تا عوامل این جنایات را به پای میز محاکمه بکشاند اما با گذشت بیش ازبیست روز از قتل برادرش به هیچ نکته مثبتی دست نیافته است.
انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان
چهارشنبه، 7 مهر ماه 1389 برابر با 2010-09-29
-------------------------------------
لينکهاي مرتبط

اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران.
A list of Baloch youths who hanged/killed by Iranian Regime in 2004-2009

قتل يك نفر ديگر در بلوچستان تحت عنوان شرور


قتل يك نفر ديگر در بلوچستان تحت عنوان شرور

خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: به دنبال درگيري با اشرار مسلح در حوالي بخش بزمان، دو شرور دستگير و به هلاكت رسيد و در اين راستا 90 كيلوگرم ترياك نيز كشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس، غلامعلي نكويي اظهار داشت: طبق خبر واصله از پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان مبني بر عبور يك كاروان قاچاق مواد مخدر از حوالي بزمان، بلافاصله عوامل انتظامي شهرستان ايرانشهر با اكيپ‌هايي از يگان تكاوري براي مقابله به سوداگران مرگ عازم منطقه شدند. فرمانده انتظامي سيستان وبلوچستان افزود: با اقدام به موقع ماموران سوداگران مرگ حين انتقال محموله مواد مخدر غافلگير و با نيروهاي عمل كننده درگير شدند. وي تصريح كرد: با آتش گسترده و توان رزمي بالاي نيروهاي انتظامي يكي از اشرار و قاچاقچيان معروف منطقه به نام (‌امان‌الله. ع) دستگير و يك نفر ديگر به نام (ملك‌داد.ق) به هلاكت رسيد. فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان خاطر‌نشان كرد: در اين عمليات مقتدرانه مقدار 90 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك به همراه دو قبضه سلاح كلاش به همراه مهمات مربوطه كشف و ضبط شد
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907070397

----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch men who hanged/killed by Iranian Regime in 2004-2010

Brutal extrajudicial killings by the Pakistan army – where is the media?

فيلمي دلخراش از صحنه تيرباران فله اي چندين نوجوان توسط نيروي ارتش پاکستان

15 Years Old Innocent Baluch, Hostage Of Iranian Intelligence Agencies


15 Years Old Innocent Baluch, Hostage Of Iranian Intelligence Agencies


After passing one year of Mohammad Saber Malikraisi's illigal detention, it is now 4 months that there is no news about his fate.
According to the reporters of Harna, Mohammad Saber Malikraisi son of Molavi Dadrahman Sarbazi, who is 15 years old and a resident of Sarbaz district of Baluchistan, had no contact or meeting with his family since last 4 months with the charge that his older brother is communicating and cooperating with the Baluch armed opposition.
Mohhamad Saber Malikraisi was arrested on Thursday 24 September 2009 ( 2 Mehr 1388, Irani calendar), with his other two brothers in Chahbar, and after the intelligence and security agents raided the house of Mohammad saber's father, while searching the house they threatened the family if Mohammad Saber's older brother is not brought to them then they will execute (hang) all three of his sons who are in the custody.
After 4 months of his detention his older brothers were released, but 15 years old Mohammad Saber is held hostage in prison and during forced phone calls to his family they wanted him to tell his family that he will be executed soon.
During the last 4 months his family has referred to the Intelligence, prison and the court, but every time they were rejected to meet their son, and this has increased to their concerns whether Mohammad Saber is still alive or not.
It is worth mentioning that in his Television confessions he introduced himself and his brother as member of Jundullah (Baloch People Resistance Movement) and so he has been severely tortured.


Translated by Sarbaaz Baluch
Source: Harna

هرانا؛ سرنوشت نوجوان بلوچ در هاله ای از ابهام / گروگانگیری یکساله دستگاه اطلاعاتی در بلوچستان



خبرگزاری هرانا – با گذشت یک سال از بازداشت موقت محمد صابر ملک رئیسی بیش از 4 ماه است که از سرنوشت وی خبر در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازی، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام ارتباط و همکاری برادر نامبرده با اپوزیسیون مسلح بلوچ بیش از 4 ماه است که با خانواده خود تماس و یا ملاقاتی نداشته است.
محمد صابر ملک رئیسی به همراه دو برادرش پنج شنبه مورخ دوم مهر 88 در چابهار بازداشت شد و پس از یورش ماموران اطلاعاتی و امنیتی به منزل پدری ایشان ضمن تفتیش منزل خانواده وی را تهدید کردند که در صورت عدم تحویل برادر سوم وی هر سه فرزندتان را اعدام خواهیم کرد.
پس از گذشت 4 ماه از بازداشت ایشان دو برادر بزرگتر وی آزاد شدند اما محمد صابر ۱۵ ساله را در زندان گروگان نگه داشته و طی تماس تلفنی اجباری از وی می خواهند که به خانواده اش بگوید بزودی اعدام خواهد شد.
خانواده در طی چهار ماه گذشته بارها به اداره اطلاعات، زندان و دادگاه انقلاب مراجعه نموده که هر بار از ملاقات آنها جلوگیری شده است و این موضوع به شدت نگرانی های را در خصوص زنده بودن وی بهمراه داشته است.
گفتنی است نامبرده برای اعتراف تلویزیونی جهت معرفی خود و برادرش به عنوان یکی از اعضای جندالله تحت فشار و شکنجه های جسمی قرار داشته است.

قتل دو نفر ديگر در بلوچستان تحت عنوان شرور مسلح

قتل دو نفر ديگر در بلوچستان تحت عنوان شرور مسلح
خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامي شهرستان چابهار در يك عمليات غافلگيرانه موفق به دستگيري و هلاكت دو شرور مسلح شدند.به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس، غلامعلي نكويي اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزي مأموران انتظامي شهرستان چابهار و به دنبال اشرافيت اطلاعاتي و اقدامات گسترده انتظامي در سطح اين شهرستان شرور فراري (واحد‌بخش‌.‌ك) در يكي از بخش‌هاي شهرستان چابهار شناسايي شد. وي افزود: به دنبال شناسايي و اطلاع از حضور اين شرور و قاتل فراري، دستگيري وي و هم‌دستانش در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت و بلافاصله اكيپ‌هايي از يگان‌هاي عملياتي و اطلاعاتي به بخش مورد نظر اعزام شده و با يك‌سري اقدامات اطلاعاتي و با همكاري بسيج عشاير موفق شدند، مخفيگاه اين شرور و همدستانش را شناسايي كنند. نكويي بيان داشت: اين شرور و هم‌دستان آن به محض اطلاع از حضور عوامل انتظامي در منطقه با نيروي انتظامي به طور مسلحانه درگير شدند، كه در اين زمينه يكي از اشرار به هلاكت رسيد و يك شرور نيز دستگير شد. جانشين فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان نيز گفت: دو محموله مواد مخدر از دو دستگاه اتوبوس مسافربري در ايست و بازرسي شهيد صدوقي شهر زاهدان كشف و ضبط شد. علي طاهر افزود: با هوشياري و دقت عمل ماموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي شهيد صدوقي شهر زاهدان و مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان 355 كيلو گرم مواد مخدر قبل از رسيدن به مقصد كشف و ضبط شد . وي ادامه داد: قاچاقچيان و سوداگران مرگ قصد داشتند، اين دو محموله مواد مخدر را كه از نوع ترياك است و به طرز ماهرانه و با شيوه خاص و جديدي در دو دستگاه اتوبوس جاسازي شده بود، به شهرهاي مركزي كشور منتقل كنند كه با هوشياري مأموران قبل از رسيدن به مقصد كشف و ضبط شد. جانشين فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: در اين زمينه دو دستگاه اتوبوس حامل مواد مخدر به همراه شش نفر دستگير و به مراجع قانوني معرفي شدند
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907010346
خبرگزاري فارس: خدابخش شه‌بخش از اشرار با سابقه سيستان و بلوچستان به هلاكت رسيد.به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع‌‌رساني سپاه، سردار محمد پاكپور در اين باره اظهار داشت: شه‌بخش سركرده يكي از گروه‌هاي شرور و جنايتكار در سيستان و بلوچستان بود. وي افزود: هلاكت اين شرور طي عمليات اخير رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جنوب شرق كشور انجام شد. اخبار تكميلي تا ساعاتي ديگر منتشر مي‌شود. به گزارش فارس، شه‌بخش طي چند سال اخير جنايت‌هاي زيادي را در خاك سيستان و بلوچستان انجام داده بود.

چهار نفر در يزد و زاهدان اعدام شدند،

چهار نفر در يزد و زاهدان اعدام شدند،

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا حکم اعدام ۳ شهروند با اتهام «قاچاق مواد مخدر» در زندان مرکزی يزد اجرا شد.
۳ نفر از محکومين قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی يزد به دار آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان يزد، ۲ نفر از متهمين به اسامی م – م و ع – ج به اتهام مشارکت در اخفاء ۱۱۱ کيلوگرم هروئين از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی يزد به اعدام و مصادره اموال محکوم شده بودند.
همچنين محکوم ديگر به نام ع – د نيز به اتهام حمل و نگهداری يک هزار و ۵۲۰ کيلوگرم ترياک و ۶۰ کيلوگرم هروئين از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بافق به اعدام و مصادره اموال محکوم شده بود.
احکام صادره در مورد اين ۳متهم از سوی دادستانی کل کشور تاييد و تنفيذ شده و تقاضای تخفيف مجازات نيز در جلسه کميسيون عفو قوه قضاييه رد و اين احکام در صبحگاه روز دوشنبه ۲۹ شهريورماه اجرا شد.
هم‌ چنين به گزارش سايت رسمی دادگستری سيستان و بلوچستان بامداد يکشنبه ۲۸ شهريور ماه يک زندانی به نام “کشور گرگ” در زندان زاهدان به دار آويخته شد.
اين فرد به اتهام «قتل» يک دختر ۶ ساله به نام نرجس به اعدام محکوم شده بود

tisdag 21 september 2010

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: ابراهیم مهرنهاد برادر نوجوان یعقوب مهرنهاد با قرار ضمانت آزاد شد



انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: ابراهیم مهرنهاد برادر نوجوان یعقوب مهرنهاد با قرار ضمانت آزاد شد


بنابرگزارشات رسيده ازاعضاي " انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان"ابراهیم مهرنهاد فعال مدني و برادر نوجوان
یعقوب مهرنهاد بعد از سي ماه حبس در ماه رمضان سال جاری با قرار ضمانت آزاد شد
ابراهیم مهرنهاد
در اسفند ماه ا386 توسط نیروهای وزارت اطلاعات به شیوه آدم ربایی وبدون ارائه هرگونه حکم قضایی بصورت وحشتناکی مورد ضرب وجرح وپس از آن دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال يافت
در اوايل دستگيري , وی 10ماه از مدت زندانی خود را تا زمان صدور حکم در بازداشتگاه مخفی وزارت اطلاعات زاهدان در زیرزمینهای مخوف گذراند. پس از آن تحت عنوان
"متهم ردیف اول علیه امنیت ملی" بدون داشتن وکيل درزاهدان به پنج سال زندان (سه سال قطعي و دو سال معلق) محکوم شد. حقیقت امر این بود که او بخاطر تلاش براي نجات برادرش روانه زندان شد
بعد ازصدور حکم بدون در نظر گرفتن سن (زير هيجده سال) وی همچنان سه ماه ديگردربازداشتگاه اطلاعات نگه داشته شد و بعد از آن بدون اعلام قبلی وبدون حکم قضایی به زندان مرکزی کرمان تبعید شد.
ابراهیم مهرنهاد درزندان مرکزی کرمان در جوار تبهکاران حرفه ای که جرایمی چون قتل وشرارت داشتند در شرایطی فوق العاده امنیتی حبس وبر خلاف دیگر زندانیان عادی امکان استفاده از امکانات زندان را نداشته و به توصیه وزارت اطلاعات, مسئولین زندان وی را در شرایط بسیار سخت وطاقت فرسایی نگهداری میکردند
بنا به گزارشات رسیده ابراهیم مهرنهاد بارها مورد شکنجه های وحشیانه قرار گرفته و وضعيت روحي و جسمي او نيز بسيار خراب بوده است وحتی در زندان کرمان از تروری که در کمینش بصورت وارد کردن سمی خطرناک در غذایش ریخته شده بود بنا بر هوشیاری خودش جان سالم بدر ميبرد
انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان
سه شنبه، 30 شهریور ماه 1389 برابر با 2010-09-21
آخرين اخبار و گزارشات در ارتباط با ابراهيم مهرنهاد ..اينجا را کليک کنيد

söndag 19 september 2010

قتل سه تن توسط نيروهاي انتظامي رژيم

قتل سه تن توسط نيروهاي انتظامي رژيم
خيرگزاري آريا - معاون امنيتي و انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان با تاکيد بر آزادي پنج تن از شش گروگان ايراني ربوده شده از اتوبوسي در زاهدان ،از هلاکت سه تن از آدم ربايان در درگيري با نيروهاي امنيتي ايراني خبر داد."جلال سياح" پيش از اين اعلام کرده بود که پنج تن از گروگان ها آزاد شده اما يکي از آنان در درگيري ميان نيروهاي امنيتي ايراني و گروگان گيران کشته شده است.به گزارش خبرگزاري آريا ، گروگان گيران با حمله به يک اتوبوس که عازم شهر زاهدان بود، شش تن از سرنشينان اتوبوس را ربوده بودند.سياح روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عمليات آزادسازي گروگان ها 24 ساعت پس از گروگان گيري آغاز شد و در اين عمليات نيروي انتظامي و نيروهاي سپاه شرکت کردند و علاوه بر آزادي 5 تن از گروگان ها سه تن از ربايندگان را که از افراد با سابقه در آدم ربايي و قاچاق مواد مخدر بودند، به هلاکت رساندند.وي افزود: دو تن از گروگان گيران زخمي شده اند ودر زمان حاضر نيروي انتظامي در مناطق شهرستان "سرباز" واقع در استان سيستان و بلوچستان در حال پيگرد اين گروه مسلح است .سياح خاطر نشان کرد: پيش از اين عمليات گروگان گيري شهرستان سرباز هيچ گونه مشکل امنيتي نداشت اما گروگان گيران از تاريکي شب براي ارتکاب جنايت خود استفاده کردند؛ با اين حال نتوانستند از دست نيروهاي ايراني بگريزند.
یکشنبه، 28 شهریور ماه 1389 برابر با 2010-09-19
----------------------------------------------------------

تکذیب گزارشهای منتشر شده در خبرگزاریهای رسمی در مورد برگزاری نماز عید فطر اهل سنت تهران

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: سه جوان بلوچ با خطر اعدام مواجه هستند

انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان: سه جوان بلوچ با خطر اعدام مواجه هستند

بنا بر گزارش" انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان" سه جوان بلوچ به اسامي ناصر شه بخش فرزند زمان خان لعل محمد شه بخش فرزند کریم خالد شه بخش فرزند یوسف صرفا به خاطر داشتن نسبت فامیلی با "حاج خدابخش شه بخش" رهبر یک سازمان مسلح مخالف رژيم حدود شش ماه قبل دستگير و اکنون با خطر اعدام مواجه هستند.خانواده ناصر بعد از تلاشهاي فراوان اخيرا موفق به ملاقات وي شده اند. آنها وضغیت فرزند خود را بسیار وخیم اعلام کرده اند.هنگام ملاقات مشاهده شده که ناصر بدليل شکنجه و نگهداري در مکان نامناسب دچار اختلالات شديد تنفسی شده است.مادر ناصربهمراه خانواده هاي دو دستگير شده ديگر نگران آن هستند که فرزندانشان به سرنوشت يکي از بستگانشان (شیرمحمد شه بخش) که همزمان با اين سه نفردستگير شده بود و در زير شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان جان داد دچار نشوندگفتنيست چندی پیش تلویزیون حکومتی هامون تصاویری از ناصر شه بخش را پخش کرده و از او بعنوان یکی از افراد دستگیر شده جنبش مقاومت مردمی ایران یاد کرده است
انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان

شهادت یک برادر بلوچ به دست مزدوران نیروی انتظامی در بلوچستان

اعتراض 'بی پاسخ' به جلوگیری از اقامه نماز عید فطر اهل سنت در تهران

قتل دو نفر در بلوچستان تحت عنوان شرور

قتل دو نفر در بلوچستان تحت عنوان شرور
فارس:به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از مركز اطلاع‌رساني مرزباني سيستان و بلوچستان، احمد شهركي اظهار داشت: ماموران هنگ مرزي جكيگور و نگور حين گشت‌زني و مراقبت از نوار مرزي، دو شرور را به همراه دو نفر شتر مشاهده نموده كه غير مجاز وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شده بودند. وي افزود: دو نفر شرور مسلح به محض ديدن ماموران به سمت آنان تيراندازي كردند كه مرزبانان وارد عمل شدند. معاون هماهنگ‌كننده مرزباني سيستان و بلوچستان اظهار داشت: طي اين درگيري اشرار مسلح به ضرب گلوله كشته و به هلاكت رسيدند. وي افزود: ماموران در پاكسازي منطقه موفق شدند از اين دو شرور كشته شده، 150 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك، يك قبضه اسلحه كلاشينكف، سه تيغه خشاب به همراه 70 تير جنگي كشف و ضبط كنند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8906231016
سه شنبه، 23 شهریور ماه 1389 برابر با 2010-09-14

söndag 12 september 2010

قتل يك نفر ديگر تحت عنوان شرور


قتل يك نفر ديگر تحت عنوان شرور

ايلنا:فرمانده انتظامي استان كرمان از هلاكت يك شرور ودستگيري 5 قاچاقچي مواد مخدر و كشف بيش از يك تن ترياك و كراك در جيرفت کرمان خبر داد. به گزارش خبرگزاري ايلنا، سردار حسين چناريان گفت: ماموران انتظامي جيرفت در پي انجام يكسري اقدامات اطلاعاتي و پيچيده از حمل محموله مواد مخدر توسط قاچاقچيان و اشرار از شرق كشور به استانهاي مركزي مطلع شدند.پليس جيرفت در عملياتي منسجم يك نفر از قاچاقچيان را به هلاكت رساند و بيش از 939 كيلوگرم ترياك راكشف كرد. فرمانده انتظامي استان كرمان در پايان همچنين با اشاره به كشف 154 كيلو گرم كراك در محور بم – جيرفت ، گفت: پليس بم در اين عمليات موفق شد، 5 قاچاقچي مواد مخدر را دستگير کند و پس از ماموريت، در اين رابطه نيز 3 دستگاه خودرو توقيف شد.
http://khabarpars.com/News-396250.html

دستگيری تعدادي به اتهام معاونت در انفجار مسجد جامع زاهدان

دستگيری تعدادي به اتهام معاونت در انفجار مسجد جامع زاهدان
به گزارش باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام ابراهيم حميدي، رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان درباره نتايج رسيدگي به پرونده بمب‌گذاري در مسجد جامع زاهدان، اظهار داشت: تعدادي از عوامل اين انفجار كه در حد معاونت و مظنون بودند دستگير شدند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد. وي همچنين درباره احتمال ورود تروريست‌ها به كشور در قالب سيل‌زدگان پاكستاني، گفت: تاكنون در مرز‌هاي استان با هيچ بحراني مواجه نبوديم. رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان، در ادامه اظهاراتش گفت: تدابير لازم در مرزهاي استان براي مقابله با مسائل امنيتي و بهداشتي اين موضوع انديشيده شده است. در بحث بهداشتي با توجه به وضعيت خاصي كه در پاكستان وجود دارد، تمهيداتي انديشيده شده است كه اگر بخواهند وارد كشور شوند تحت كنترل و مراقبت قرار بگيرند. حميدي افزود: در زمينه امنيتي نيز، نيروهاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي استان در حال انجام فعاليت هستند. وي همچنين درباره شايعه ورود همسر عبدالمالك ريگي به ايران براي انجام عمليات تروريستي گفت: اين موضوع شايعه بود و آن را تأييد نمي‌كنيم

طرح مسئله‌ی اقوام ایران در آلمان

مولوی عبدالحمید: فشارهای مذهبی بر اهل سنت به حدی رسیده که از برگزاری نماز عید و جمعه در تهران جلوگیری به عمل آوردند

از چندین سال است که مردم اهل سنت تهران بزرگ، به خاطر نداشتن مسجد، در 10 محله در منازل، نمازهای جمعه و عیدین را برگزار می‏کنند، که متاسفانه امسال با مداخله پلیس امنیتی، و به دستور مقامات، ضمن محاصره بعضی از نمازخانه‏ها با شدت تمام از برگزاری نماز جلوگیری به عمل آوردند. این مسأله ناراحتی اهل سنت را در حد وسیعی در برداشت که مولانا عبدالحمید، خطیب جمعه اهل سنت زاهدان، در مراسم نماز عید فطر این شهر، که جمعیتی بالغ بر دویست هزار نفر حضور داشتند، عکس‏العمل نشان داد. مشروح سخنان ایشان به شرح زیر است:
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در خطبه‏های نماز عید سعید فطر اهل سنت زاهدان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای ما نعمت بسیار بزرگی بود و امید را در قلب آحاد ملت ایران اعم از شیعه و سنی زنده کرد، اظهار داشت: نظام اسلامی آرزویی بود که بی‏تردید در دل پدران و اجداد ما وجود داشته است. مسلمانان بعد از آنکه حکومت اسلامی خود را از دست دادند و قرون متمادی را بر این منوال سپری کردند، آرزو داشتند که یک بار دیگر پرچم اسلام در یکی از بلاد اسلامی بلند شود تا آنها بتوانند نمونه‏ای از حکومت اسلامی را پایه‏ریزی کنند، حکومتی که بتواند برای تمام دنیا الگو باشد و نظام‏های دیگر از آن الگو بگیرند، آنها به ما مسلمانان تأسی بکنند و در مسیری که ما آغازگر آن بوده‏ایم، قرار بگیرند.ایشان افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، این امید در همه دلها زنده شد و همه ما امیدوار شدیم که جمهوری اسلامی می‏تواند فضایی از عدالت و انصاف و اجرای قوانین شرعی و مقررات خدای عزوجل را به وجود آورد، فضایی که برای تمام دنیا الگو باشد و در آن، آزادی و استقلال پاس داشته شود و به آزادی‏های گروهی و فردی احترام گذاشته شود.این آرزوی آحاد ملت ایران بود؛ چه آنهایی که با انقلاب همراه بودند و برای پیروزی آن جان دادند و فرزندانشان شهید شدند و چه آنهایی که کمتر فداکاری کردند و یا حتی هیچ گونه فداکاری‏ای نداشتند. ما همه این امید را داشتیم که الله رب العزت با تلاش مسئولین و سعه صدر و بلندی نظر و جهان‏بینی آنها فضایی را به وجود می‏آورد که در آن فضا، شیعه وسنی در یک رده قرار می‏گیرند و در حقوق شهروندی، آزادی و بهره‏مندی از منافع چنان مساوی خواهند بود که این فرایند برای سران دیگر کشورها به عنوان الگو و نمونه قرار می‏گیرد.این آرزو در دل همه ما بود که با زحمات روحانیت و علمای شیعه که در رأس کار بودند بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که اخوت و برادری تحکیم یابد و در سراسر دنیا برای کشورهایی که اقلیت شیعه در آنجا زندگی می‏کنند، الگو باشیم و آنها از ما طرز برخورد را یاد بگیرند.ایشان خاطر نشان کرد: اکنون 32سال از زمان استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران می‏گذرد و ما بسیار متاسفیم که هنوز آن آرزوهای ما بر آورده نشده است. هنوز تعصب و تبعیض وجود دارد و مسئولان نظام نتوانسته‏اند اخوت، برادری، تعادل و برابریِ نسبی را برقرار کنند. همه جا این دغدغه و پریشانی وجود دارد. ما جامعه اهل سنت به خاطر حفظ امنیت و وحدت ملی و حفظ اخوت و برادری همواره صبر کرده‏ایم و امیدوار بوده‏ایم که روزی این تبعیض‏ها و دغدغه‏های فکری رفع شوند. مولانا عبدالحمید اضافه کرد: ما انتظار فشار مذهبی را نداشتیم، متاسفانه طی سالهای اخیر فشارهای مذهبی بر ما مضاعف شده و این روند روز به روز در حال گسترش است. بحث ساماندهی که اخیرا مطرح شد و بر اساس آن مقرر گردید که حوزه های علمیه و مراکز دینی تحت پوشش این طرح قرار گیرند، در حالی که این ساماندهی طرحی است که مدارس را از دست ما خارج می‏کند و با وجود آن تعلیم ما در دست ما نخواهد بود. این طرح جامعه اهل سنت را شدیدا نگران کرده است.یکی از بزرگترین نگرانی‏های ما همین است که مذهب، آزادی خود را از دست بدهد، در حالی که قانون اساسی به ما در این زمینه آزادی داده است و ما در اجرای تمام مراسم‏های مذهبی خود و تعلیم و تربیت فرزندان خود آزاد به حساب آمده‏ایم، این حداقل آزادی‏ای است که در تمام دنیا متصور است. این حق را تمام کشورهای اسلامی مورد تایید قرار داده و جزء قراردادهای بین المللی است. جزئی از آن معاهدات بین المللی است که کشورهای اسلامی امضا کرده‏اند، کشور ما هم از جملۀ امضا کنندگان این معاهدات است و در واقع تصریح کرده است که حقوق اقلیتها باید مراعات شود و به آزادی‏های مذهبی احترام گذاشته شود.ایشان تصریح کرد: مهم ترین دغدغه ما این بوده که آزادی مذهبی ما تامین شود و کسانی بر خلاف قانون اعمال سلیقه نکنند. فراقانونی عمل نکنند و مبادا این آزادی را مختل یا محدود بکنند. متاسفانه باید گفت، طرح ساماندهی مدارس موجب پریشانی همه علما و مردم اهل سنت و شهروندان سنی مذهب در سطح ایران شده است.به هر حال ما تاکنون با گفت و شنود و صحبت و با گفتمان پیش رفته‏ایم، همین توجیه را کرده‏ایم که این مسأله خلاف قانون است و باید اخوت و برادری، وحدت و امنیت ملی حفظ شود. به خصوص وحدت ملی که امنیت ملی بدون آن وجودی نخواهد داشت.شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید افزود: آزادی مذهبی ما را بگذارید بر همان حالت قبل باشد، (تکبیر مردم) شما از دور نظارت کنید، داخل نیایید. شما ارشاد و راهنمایی کنید. سخنان خوب شما را می‏پذیریم و آنچه به صلاح ماست ما خودمان آن را عملی و اجرایی می‏کنیم، اما استقلال مدارس و مساجد که مراکز دینی و مذهبی هستند باید در هر حال حفظ شود. ما انتظار نداشتیم که این فشارها بیشتر شود متاسفانه همین مراسم ختم بخاری و همایش فارغ‏التحصیلی که نمادی از آزادی اهل سنت بود و مهمانان از داخل و خارج از کشور می‏آمدند و اهل سنت اینجا احساس آزادی می‏کردند که در جمهوری اسلامی آزادی دارند و نماد و نمونه آن این جلسه بود. در این جلسه تمام تبلیغاتی که مهمانان خارجی علیه نظام از بیرون شنیده بودند خنثی می‏شد. اما متاسفانه تنگ نظری‏ها نگذاشت که به مهمانان خارجی ما اجازۀ شرکت در این همایش را بدهند. یکی دو سال مهمانان خارجی را اجازه ندادند و امسال هم به مهمانان داخلی اجازه شرکت نداند. برای ما باور کردنی نبود که راههای کشور را ببندند و در فرودگاه‏ها نیز مانع مسافران از شرکت در این همایش شوند.این واقعا گلایه‏ای بود که برای ما به وجود آمد. ما سعی کردیم که به نحوی هم گلایه شود و هم پیگیری انجام گیرد. بالاخره برای حفظ امنیت و وحدت ملی، اخوت و برادری ما تاکنون همه این مشکلات را تحمل کرده‏ایم.ایشان در ادامه به ممنوعیت برگزاری مراسم نماز عید برای شهروندان سنی مذهب تهرانی و نیز برخی از شهرهای دیگر کشور اشاره کرد و گفت: انتظار نداشتیم که نماز ما هم تحمل نشود. در بسیاری از شهرها مثل کرمان یک مورد مراسم نماز عید پس از 30 سال برگزاری تعطیل شد. در یزد، اصفهان و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر که اقلیت اهل سنت در آنجا ساکن است چنین اتفاقاتی رخ داده است. ما انتظار نداشتیم در تهران، که به تعبیر مقام رهبری، ام‏القری جهان اسلام است و امید همه مسلمانان محسوب می‏شود اقلیت سنی مذهبی که چندین سال است نمازهای جمعه و عیدین برگزار می‏کنند از برگزاری این نمازها باز داشته شوند. امسال با برگزاری حدود 10 مراسم نماز عید که در جاهای مختلف با 100نفر، 200نفر، یا 300نفر در منازل یا سالن‏های کوچک ـ نه در فضاهای باز و به شکل علنی- برگزار می‏شد مخالفت شد و امروز اجازه ندادند که شهروندان سنی مذهب در تهران نماز عید برگزار کنند در حالی که انتظار ما آن بود که برادران، مسجدی به ما در تهران بدهند.ایشان تاکید کرد: انتظار ما بی‏جا نبود، چرا که ما پیروان دو فرقه اسلامی هستیم و مسلمانیم. با یکدیگر اخوت و برادری تاریخی و ملی داریم. ما هم برای ایران اسلامی کشته دادیم و قبرستان‏های ما شاهداند که پدران و نیاکان ما در راه دفاع از خاک این میهن کشته شده‏اند، ما هم انتظار و توقع داشتیم از حیث ایرانی بودن، که به هر حال به ما اجازه داده شود در تمام شهرهای ایران نماز اقامه کنیم. مگر این نماز چه ضرری داشت. چه اتفاقی می‏افتاد اگر 100 نفر جمع می‏شدند و با یکدیگر در منزلی شخصی نماز اقامه می‏کردند و دلشان خوش می‏شد که ما هم نماز عید اقامه کرده‏ایم. کدام ضرر وجود داشت؟ایشان با بیان این نکته که در دین هیچ اجباری وجود ندارد، اظهار داشت: آیا می‏شود مردم را با زور و اکراه مجبور کرد و گفت شما نماز نخوانید، حتما بیایید این نماز را پشت سر ما اقامه کنید. مگر در دین اجباری وجود دارد؟ ما درهمین شهر زاهدان، نوزده، بیست مراسم نماز جمعه داریم. همه، برادران اهل سنت هستیم، علما و ائمه با یکدیگر دوست و رفیق‏اند. بله؛ هرجا که برای آنها ممکن است نماز بخوانند، ما ممانعتی نکرده‏ایم، گلایه هم نداشته‏ایم و نگفته‏ایم که شما نماز جمعه را حتما پشت سر بنده که از نظر سنی - نمی‏گویم فضلی دارم-، سنّم از شما بالاتر است و شما جوان‏تر هستید و شاید برخی از عزیزان نسبت شاگردی با ما داشته باشند، اقامه کنید. دین آزاد است. امروز هم روز عید است اگر برخی از برادران اهل سنت پشت سر بنده نماز نخوانند مگر اجباری دارم؟ شاید اعتقادی به بنده نداشته باشند. نماز باید آزادانه اقامه شود و جمهوری اسلامی ایران بسوی اقامه نماز تشویق بکند. واقعا ما این انتظار را داشتیم که مسجد جامعی در تهران تاسیس شود و اهل سنت نمازهای جمعه و عیدین را در آنجا اقامه کنند و احساس عزت بکنند.ایشان اضافه کرد: بررسی شده است که در پایتخت تمام کشورهای دنیا، مسلمانان مسجد دارند، شیعه و سنی مسجد دارند، به هر حال مساجد از آن اسلام‏اند. در تهران اسلامی که پایتخت ایران اسلامی و به تعبیری ام القری جهان اسلام است، چرا اهل سنت نباید یک مسجد داشته باشند؟ (تکبیر مردم) واقعا مسئولین هیچ توجیه قانع کننده‏ای در این باره ندارند. (تکبیر مردم). اما حالا که مسجد نبود ما این انتظار را داشتیم که اجازه دهند شهروندان سنی مذهب تهرانی نماز عید خود را در یک جای دیگر برگزار کنند که متاسفانه این اجازه هم داده نمی‏شود. خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: من به صراحت روی این نکته تاکید می‏کنم که امنیت و وحدت ملی برای ما حیاتی است و استقلال میهنی و حفظ مرزهای ایران اسلامی برای ما بسیار مهم است و ما هر نوع خشونتی را رد می‏کنیم، ولی من با صراحت به مسولین اعلام می‏کنم که ما از حقوق قانونی خود به هیچ وجه گذشت نمی‏کنیم. (تکبیر مردم)ما مسائل و حقوق سیاسی خود را زیاد پیگیری نکردیم، اما روز به روز احساس می‏کنیم که فشارهای مذهبی بر ما در حال افزایش است و حلقه محاصره دارد بر ما تنگ‏تر می‏شود. ما هم موجود زنده هستیم و به هر حال انسانیم. برای ما زندگی زمانی ارزش دارد که اعتقادات ما حفظ شود و ما با اعتقاد زندگی کنیم.ایشان ادامه داد: از روحانیت و علمای شیعه که ما با آنها هم‏لباس و همکاریم، این انتظار می‏رفت که در دوران زعامت خود، اهل سنت را بیشتر مورد تفقد قرار دهند و مشکلات ما را با جدیت بیشتری پیگیری کنند. این گلایه را بنده بیشتر از علما و روحانیت دارم آن دسته از روحانیونی که دست‏اندرکار هستند، باید مراعات ما را می‏کردند. مراعات حال ما می‏توانست در تمام دنیا خدمتی به همه مسلمانان بخصوص اقلیت برادران شیعۀ ما که در دیگر کشورهای اسلامی زندگی می‏کنند، شود، آنها در کشورهای خود با امنیت زندگی می‏کنند، در بسیاری جاها با آنکه اقلیت هستند در قدرت شریک‏اند و وزیر و رئیس جمهور دارند. در بسیاری جاها مقامات امنیتی و مقامات سیاسی دارند. ما هم این انتظار را داشتیم. ما مسائل را مراعات می‏کنیم اما بالاخره باید دولتمردان و حاکمیت مسائل ما را مد نظر قرار دهند.ایشان بار دیگر ضمن ابراز تاسف سخنان خود را با طرح این سوال پی گرفت: آخر نماز چه ضرری دارد؟ در کجای دنیا چنین چیزی است؟! مسئولین عزیز و محترم! در کجای دنیا این قدر تنگ نظری وجود دارد که از اقامه نماز، آن هم در منازل شخصی جلوگیری به عمل آید. این حرکت قطعا در راستای امنیت ملی نیست و وحدت ملی نیست. اینها مسائلی است که تندروی و اختلاف می‏آفریند. افراد تندرو و عصبی و نادان را تحریک می‏کند که مشکل بیافریند. من تقاضا دارم که این ممانعت را هر کسی که به وجود آورده است، رفع کند. از شخص مقام رهبری این انتظار را داریم. ایشان را خوب می‏شناسیم. ایشان مدتها در میان اهل سنت تبعید بوده‏اند. اهل سنت با ایشان محبت داشته و ایشان از این منطقه خاطرات بسیاری دارند. ایشان بیشتر ما را دریابند و به مشکلات ما رسیدگی کنند و از این مسائل جلوگیری کنند تا خدشه‏ای به وحدت وارد نشود و مردم از نظام جمهوری اسلامی و مسئولین نظام، بیشتر ناامید نشوند. ما امیدواریم و به هر حال از طرق قانونی و راههای صحیح مشکلات خود را پیگیری می‏کنیم. بنده این نکته را با صراحت اعلام می‏کنم که ما هیچ گاه رفاه و آسایش خود را بر امور اعتقادی و آزادی مذهبی خود ترجیح نخواهیم داد. (تکبیر مردم) حفظ آزادی مذهبی و حفظ استقلال حوزه های علمیه برای ما بسیار مهم است و به هیچ وجه حوزه های خود را تحت شرایط ساماندهی قرار نمی‏دهیم. (تکبیر مردم) ما باید در سطح ایران آزادی داشته باشیم تا بتوانیم فرزندان اهل سنت را تعلیم بدهیم. اگر ما بر خلاف نظام حرفی زدیم، تفرقه‏افکنی کردیم و اختلاف ایجاد کردیم، آن زمان مجرمیم، ما را محاکمه کنید. اگر ما به مقدسات شیعه توهین کردیم و بر خلاف اعتقادات شما حرفی زدیم، آن زمان شما حق دارید. اگر ما با خلاف‏کاران و کسانی که امنیت منطقه را مورد هدف قرار می‏دهند و تندروی می‏کنند، دست داشتیم شما حق دارید که ما را محاکمه کنید، اما شما می‏دانید، ما هم می‏دانیم، ملت هم می‏داند که دست ما در توبرۀ هیچ خائنی نیست و ما به قانون ارزش قایلیم و در چارچوب قانون حرکت می‏کنیم. ما ایرانی هستیم، از هیچ کشور بیگانه‏ای نیستیم، ایرانی هستیم و این خاک از آنِ ماست. ما آزادی قانونی خود را خواستاریم و آن را پیگیری خواهیم کرد.(تکبیر مردم).ما هرگز اختلاف نمی‏اندازیم. اختلاف را کسانی می‏اندازند که فراتر از قانون عمل می‏کنند، هر کس که باشد. اختلاف را کسانی می‏اندازند که به مقدسات دیگران توهین می‏کنند. ما امیدواریم که از برخوردهای فراقانونی و تندروی‏ها و توهین به مقدسات جلوگیری شود.ایشان در پایان افزود: به هر حال اگر فشار اقتصادی و محاصره اقتصادی وجود داشته باشد، یا خدای ناکرده جنگی بر کشور ما تحمیل شود، ما اینها را تحمل می‏کنیم، ولی اگر فشار اقتصادی و جنگ دشمن هم باشد و در کنار آن، فشار مذهبی هم باشد، اینها قابل تحمل نخواهند بود. مولانا عبدالحمید ادامه داد: متاسفانه اخیراً بسیاری از علما به کرّات، به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده‏اند، ما امیدواریم این جریان متوقف شود و روند فشار مذهبی بر اهل سنت متوقف گردد تا دشمنان اسلام سوء استفاده نکنند. دشمنان این مرز و بوم سوء استفاده نکنند و افراد تندرو و افراطی بیش از این بهانه‏ای در دست نداشته باشند و مشکلات درست نکنند. من امیدوارم که سخنان بنده را که دلسوزانه و خیرخواهانه است، دلسوزانه و خیرخواهانه تلقی کنند و إن شاء الله مشکلات ما رفع شود و ضایعات گذشته جبران شود.

اهل سنت تهران از برگزاری نماز عید در منازل هم منع شدند


اهل سنت تهران از برگزاری نماز عید در منازل هم منع شدند
سنی آنلاین: مردم اهل سنت تهران که از داشتن حتی یک مسجد برای برگزاری نماز در این شهر بزرگ محروم هستند، نمازهای خود را در برخی منازل اقامه می‏نمودند، که متاسفانه ساعاتی قبل مطلع شدیم که از برگزاری نماز عید در این منازل هم منع شدند.پلیس امنیتی تهران با مراجعه به منازلی که اهل سنت در آن منازل نماز عید را برگزار می‏کنند، با فشار و تهدید از آنها تعهد ‏می‏گیرد که حق برگزاری نماز عید را نداشته و باید نماز را پشت سر مقام رهبری ادا نمایند. به احتمال قوی وزارت کشور در پشت این قضیه قرار دارد.این در حالی است که نماز جمعه و عیدین با سابقه سی ساله اهل سنت، که در مدرسه پاکستانی‏ها برگزار می‏شد، چند سال قبل از طرف مسئولین تعطیل شد و بعد از آن اهل سنت در مناطق مختلف نماز جمعه و عیدین را در منازل برگزار می‏کردند که متاسفانه این قبیل فشارها بر اهل سنت به حدی رسیده است که حتی ادای فریضه نماز جمعه و عیدین در منازل را هم تحمل نمی‏کنند.قابل ذکر است که قبلا در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، کاشان، قم، کرمان، یزد و اطراف تهران نیز از برگزاری نماز اهل سنت جلوگیری به عمل آمده
است

måndag 6 september 2010

قتل سه نفر ديگر در بلوچستان تحت عناوين قاچاقچي موادمخدر

قتل سه نفر ديگر در بلوچستان تحت عناوين قاچاقچي موادمخدر/ افزايش 200 درصدي هلاكت" اشرار" نسبت به زمان مشابه در سال گذشته،
خبرگزاري فارس از زاهدان:به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از مركز اطلاع‌رساني مرزباني سيستان و بلوچستان، محمد ملاشاهي در زمينه عملكرد اين فرماندهي اظهار داشت: از ابتداي سال‌ جاري تاكنون، مأموران فرماندهي در هنگ‌هاي تابعه موفق شدند حين اجراي مأموريت و گشت‌هاي مرزي مقادير قابل توجهي مواد مخدر و سوخت و كالاي قاچاق را كشف و ضبط كنند. وي افزود: در همين راستا، مرزبانان با اقدامات گسترده اطلاعاتي و عملياتي موفق شدند ضمن توقيف 14 دستگاه خودرو و شناورهاي حامل مواد مخدر، دستگيري 45 قاچاقچي موادمخدر و هلاكت سه نفر از سوداگران مرگ، در مجموع 31 تن و 617 كيلو و 896 گرم انواع موادمخدر را از آنان كشف و ضبط كنند. جانشين فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان تصريح كرد: اين مقدار كشفيات مواد مخدر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بيش از 216 درصد افزايش داشته كه نشان از همت مضاعف و كار مضاعف رزمندگان اين فرماندهي در سال‌جاري است. ملاشاهي ادامه داد: مرزبانان اين فرماندهي در راستاي مبارزه با قاچاق سوخت، با اقدامات گسترده اطلاعاتي و عملياتي موفق شدند ضمن دستگيري يك هزار و 560 متهم قاچاق سوخت و توقيف يك هزار و 120 دستگاه خودرو شناورهاي حامل مواد سوختي در مجموع 2 ميليون و 259 هزار و 15 ليتر مواد سوختي را از آنان كشف و ضبط كنند. جانشين فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: اين مقدار كشفيات سوخت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، بيش از 41 درصد رشد داشته است. وي بيان كرد: 37 هزار و 790 كيلوگرم برنج، يك هزار و 575 كيلوگرم چاي قاچاق، 83 هزار و 248 متر پارچه، 14 هزار و 835 عدد انواع لوازم آرايشي و بهداشتي، 5 هزار و 378 عدد كپسول گاز، 155 تن و 961 كيلوگرم آرد قاچاق، 42 هزار و 140 پاكت سيگار، 5 هزار و 587 رأس احشام، 700 كيلوگرم شكر، هزار و 452 سي‌دي مبتذل و بيش از 17 تن انواع ميوه‌جات از ديگر كشفيات كالاي قاچاق در اين مدت بوده است. ملاشاهي با اشاره به برخورد اشرار و قاچاقچيان گفت: در اين مدت، 42 قبضه سلاح غيرمجاز از اشرار و قاچاقچيان كشف و ضبط شد. وي ادامه داد: در راستاي مقابله با متجاوزان مرزي و برخورد با هر گونه تردد غيرمجاز مرزي، مرزبانان پر تلاش اين فرماندهي موفق شدند در اين مدت، 18 هزار و 133 نفر عابر غيرمجاز و متجاوز مرزي كه به صورت غير قانوني قصد ورود و خروج از كشور را داشتند، شناسايي و دستگير و 87 هزار و 288 نفر از اتباع غيرمجاز را از كشور طرد كنند. جانشين فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان اضافه كرد: احياي زمين‌هاي كشاورزي، حركت روبه رشد اقتصادي، رونق بازارچه‌هاي مرزي، فراواني فرآورده‌هاي نفتي، جلوگيري از خروج سرمايه‌هاي ملي، كاهش مشاغل كاذب، جلوگيري از ورود اتباع بيگانه غيرمجاز و ارتقاي سطح سلامتي مردم سيستان و بلوچستان از پيامدهاي آشكار و نتايج مستقيم اجراي طرح كنترل مرز بوده و كمتر كسي است كه از نزديك نتايج و پيامدهاي كنترل مرز را لمس نكرده باشند. ملاشاهي گفت: اميد است با اختصاص اعتبارات لازم توسط مجلس شوراي اسلامي، اجراي طرح كنترل و انسداد مرزهاي اين استان هرچه سريع‌تر به پايان برسد. جانشين فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان با اشاره به موفقيت‌هاي چشمگير رزمندگان اين فرماندهي، از افزايش 27 درصدي توقيف وسايط نقليه حامل مواد، افزايش 55 درصدي كشف سلاح، افزايش 10 درصدي دستگيري متجاوزان مرزي، افزايش 14 درصدي طرد اتباع غيرمجاز، افزيش 15 درصدي دستگيري قاچاقچي انسان، افزايش 69 درصدي دستگيري قاچاقچي كالا و افزايش درصدي200% هلاكت اشرار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، خبر داد.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8906150966

دوشنبه، 15 شهریور ماه 1389 برابر با 2010-09-06

ایران: کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل تبعیض فراگیر ضد اقلیت ها را محکوم کرد

ایران: کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل تبعیض فراگیر ضد اقلیت ها را محکوم کرد
پاریس، 9 شهریور 1389 ـ در روز 5 شهریور 1389،
کمیته رفع تبعیض نژادی، یکی از مراجع سازمان ملل که متشکل از کارشناسان مستقل است، ملاحظات پایانی خود را در باره نحوه اجرای کنوانسیون رفع تبعیض نژادی در جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. کمیته به ویژه با قاطعیت از حکومت ایران خواست قوانین داخلی را با مفاد کنوانسیون رفع تبعیض نژادی سازگار کند و به خصوص تعریف تبعیض نژادی در قانون اساسی را مورد بازنگری قرار دهد. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان های ایرانی عضو آن، همان گونه که در گزارش تقدیمی به کمیته تصریح کرده اند، بر این باورند که قوانین و رفتار عملی ایران باید تغییر کند تا حقوق برابر اقلیت های قومی و مذهبی در ایران تضمین شود.کارشناسان سازمان ملل نسبت به «برخورداری محدود جوامع عرب، آذری، بلوچ، کرد و دیگران و نیز بعضی از گروه های غیرشهروند، به ویژه در زمینه مسکن، آموزش، آزادی بیان و مذهب، بهداشت و اشتغال، با وجود رشد اقتصادی در ایران [کشور عضو]» ابراز نگرانی کردند. آنها بر «فقدان اقدامات کافی برای این که امکانات مناسب برای اعضای اقلیت ها به منظور آموزش زبان مادری و به کارگیری آن به عنوان زبان آموزشی تضمین شود» تاکید کردند. آنها از سطح پایین مشارکت اعضای اقلیت های قومی و مذهبی در زندگی اجتماعی و تبعیض در زمینه استخدام آنها به عنوان مقامات و کارکنان دولتی به شدت انتقاد نمودند. این کمیته سازمان ملل به علاوه ابراز نگرانی کرد که موانع زبانی مانع دستیابی اقلیت های قومی به عدالت شود.عبدالکریم لاهیجی، نایب رئیس جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران اظهار کرد: «وظیفه کمیته رفع تبعیض نژادی بررسی میزان احترام کشورهای امضا کننده کنوانسیون رفع تبعیض نژادی سازمان ملل به این کنوانسیون و پیشبرد آن است. این کار در مورد ایران به ویژه دشوار بوده است زیرا حکومت ایران اطلاعات مربوط به وضعیت واقعی اقلیت ها را ارائه نمی کند.» کمیته رفع تبعیض نژادی به ویژه فقدان آمار در باره ترکیب قومی جمعیت، نبودِ شاخص های اقتصادی و اجتماعی جمعیت ایران به تفکیک قوم ها و نیز فقدان اطلاعات آماری در باره شکایت ها، پیگردهای قضایی انجام شده و مجازات های اجرا شده مربوط به تبعیض نژادی یا قومی را تقبیح کرد. دکتر لاهیجی این پرسش را طرح نمود: «چگونه ممکن است مقامات ایران وانمود کنند با تبعیض نژادی مبارزه می کنند، در حالی که حتا برای جمع آوری اطلاعات در باره وضعیت جاری نمی کوشند؟»فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران از حکومت ایران می خواهند توصیه های کمیته رفع تبعیض نژادی را به طور کامل به اجرا بگذارد و در هفته های آینده گزارش کاملی را در باره وضعیت اقلیت های قومی و مذهبی در ایران منتشر خواهند کرد که در وبگاه فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر در دسترس خواهد بود.

torsdag 2 september 2010

قتل يك تن و دستگيري هفت نفر توسط نيروهاي انتظامي در بلوچستان تحت عناوين اشرار

قتل يك تن و دستگيري هفت نفر توسط نيروهاي انتظامي در بلوچستان تحت عناوين اشرار
سرتیپ نکویی افزود: ماموران انتظامی استان بمنظور تامین امنیت مراسم مذهبی لیالی قدر وجلوگیری از هر گونه اقدام خرابکارانه موفق شدند چند شرور مسلح را به همراه همدستان آنان دستگیر کنند و یا به هلاکت برسانند.
به گزارش ایرنا، سرتیپ 'غلامعلی نکویی' افزود: ماموران انتظامی استان بمنظور تامین امنیت مراسم مذهبی لیالی قدر وجلوگیری از هر گونه اقدام خرابکارانه در چند روز گذشته با اجرای طرح های انتظامی موفق شدند چند شرور مسلح را به همراه همدستان آنان دستگیر کنند و یا به هلاکت برسانند.
وی با تشریح این اقدام ها بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر با اطلاع از حضور شرور 'عبدالکریم.م' در منطقه صعب العبور و کپرنشین این شهرستان، برای شناسایی و دستگیری او اقدام کردند.
وی افزود: با حضور ماموران در محل شرور یادشده با آنان درگیر شد و به هلاکت رسید و سه نفر مظنون به همکاری با وی، دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی شهرستان چابهار و کنارک نیز با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی موفق شدند سه نفر از همدستان یکی از اشرار معروف و باسابقه منطقه را در دو اقدام هماهنگ شناسایی و دستگیر کنند.
وی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان نیز پس از اطلاع از حضور یکی از اشرار معروف در حوزه شهرستان زاهدان که در سال گذشته در یک درگیری مسلحانه احدی از ماموران انتظامی را در شهرستان سراوان به شهادت رسانده ومتواری شده بود در اقدامی غافلیگرانه دستگیر کردند.
نکویی افزود: در این عملیات دو قبضه سلاح جنگی به همراه مهمات مربوطه کشف وضبط شد.
وی خاطر نشان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی انتظامی سیب سوران نیز در راستای ایجاد امنیت در منطقه با بهره گیری از اطلاعات مردمی در یکی از روستاهای این شهرستان هشت قبضه سلاح جنگی کلاشینکف و گرینف به همراه 25 تیغه خشاب و 880 تیر جنگی را که توسط اشرار مخفی شده بود، کشف وضبط کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن هشدار به اشرار مسلح و مخلان امنیت گفت: اشرار مسلح و مجرمان فراری می توانند با معرفی خود به مراجع قانونی و تحویل سلاح و مهمات، از رافت و بخشش اسلامی برخوردار شوند در غیر این صورت توسط نیروهای مقتدر نظام به هلاکت و یا دستگیر و به سزای اعمالشان می رسند.
سردار نکویی با تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم، ریش سفیدان و بزرگان قبایل و طوایف گفت: ریش سفیدان و بزرگان طوایف نقش مهمی در تشویق متهمان و مجرمان فراری برای معرفی خود به مراجع قضایی و جلوگیری از هر گونه ناامنی در منطقه دارند.