tisdag 7 juli 2009

دستگيري بيش از 140 تن در بلوچستان تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی

20090430-20090512

دستگيري بيش از 140 تن در بلوچستان تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی
خبرگزاري فارس: 72 قاچاقچي مواد مخدر در استان گرفتار شدند، كشف و ضبط بيش از 4 هزار اقلام ضد فرهنگي در شهرستان كنارك و ... از عناوين اخبار حوادث سيستان و بلوچستان است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتداي سال‌جاري تاكنون مقدار 4 تن و 873 كيلوگرم مواد مخدر در سيستان و بلوچستان كشف و ضبط و 72 قاچاقچي مواد مخدر گرفتار قانون شدند. غلامعلي نكوئي افزود: اين مقدار مواد مخدر از نوع حشيش، ترياك، كراك و هروئين است كه در عمليات‌هاي مختلف، توسط مرزبانان غيور و مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان‌هاي تابعه كشف و ضبط شده است. * كشف و ضبط بيش از 4 هزار اقلام ضد فرهنگي مبتذل در شهرستان كنارك فرمانده انتظامي شهرستان كنارك اظهار داشت: در پاكسازي مناطق آلوده شهرستان كنارك، 4 هزار و 315 حلقه اقلام ضد فرهنگي كشف و ضبط شد. اسماعيل واعظي افزود: مأموران انتظامي شهرستان پس از بازديد از دكه‌ها و مغازه‌هاي خيابان بهشتي اين شهرستان، موفق شدند 4 هزار و 315 سي‌دي صوتي و تصويري مبتذل و غير اخلاقي و تعدادي اقلام ضد فرهنگي را كشف و ضبط كنند. وي تصريح كرد: در اين ارتباط سه نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند. * بيش از 2 هزار تبعه غيرمجاز در سيستان و بلوچستان دستگير شدند معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اظهار داشت: در ماه گذشته، 2 هزار و 40 نفر مهمان ناخوانده قبل از ورود به شهرهاي مركزي ايران دستگير شدند. صلاح عسگرپور افزود: اين تعداد تبعه غيرمجاز توسط مأموران انتظامي شهرهاي زابل، ايرانشهر، چابهار، سراوان و هنگ‌هاي مرزي زابل، جكي‌گور و سراوان، حين گشت‌زني در نوار مرزي و كنترل خودروهاي عبوري در ايست و بازرسي‌ها شناسايي و دستگير شدند. وي تصريح كرد: در اين رابطه تعداد 14 دستگاه خودرو از قاچاقچيان انسان توقيف و براي سير مراحل قانوني به مقامات قضايي تحويل شدند
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802211141
به گزارش ارسالي روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني پليس به ايرنا، سردار "غلامعلي نکويي" افزود: در راستاي تشديد مبارزه با قاچاق سوخت، اين ميزان فرآورده شامل گازوئيل، بنزين، نفت و روغن موتور از ابتداي امسال تاکنون کشف و ضبط شده است. وي اظهار داشت: در اين زمينه 54 قاچاقچي مواد سوختي دستگير و 58 دستگاه خودرو و موتور سيکلت در سراسر استان توقيف و تحويل مراجع قضايي شدند. او تعامل و اطلاعات مردمي را در مبارزه با معضل قاچاق در استان بسيار مفيد و موثر دانست و خواستار همکاري بيشتر عموم مردم شد. به گزارش ايرنا، استان سيستان و بلوچستان به سبب همجواري با دو کشور افغانستان و پاکستان و تفاوت فاحش قيمت موادسوختي در دو سوي مرزها همواره با معضل قاچاق فرآورده هاي نفتي رو به رو است.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=480610&IdZone=41

به گزارش ارسالي روز دوشنبه نيروي انتظامي به ايرنا، سرهنگ "احمد شهرکي "بيان کرد: ماموران انتظامي ايرانشهر روز گذشته هنگام گشت زني در محور ارتباطي اين شهرستان به يک دستگاه خودرو پژو مشکوک شده و در تعقيب و گريز چند ساعته و شليک چند گلوله موفق به توقيف خودروي مذکور در پاسگاه تيغ آب شدند. وي اظهار داشت: در بازرسي از اين خودرو 577کيلوگرم ترياک کشف و دو قاچاقچي مواد مخدر دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند. او با اشاره به کشف افزون بر 72تن مواد مخدر در سال گذشته از زحمات و تلاشهاي ماموران انتظامي سيستان و بلوچستان تقدير کرد و افزود: مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ با شدت و اهتمام بيشتري ادامه دارد. ايرانشهر در 325 کيلومتري جنوب زاهدان واقع شده است.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=480838&IdZone=41

----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط م
اسامي تعدادي از جوانان بلوچي که در دو سال اخير دستگير و در زندانهاي جمهوري اسلامي بسر ميبرند
A list of some of the arrested Baloch in Iran (Between 2006-2008)رتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch youth who killed by Iranian Regime in year 2004-2009 English)
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch H- Rights News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar