tisdag 7 juli 2009

دستگيري بيش از صد نفر در بلوچستان تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی

20090430

دستگيري بيش از صد نفر در بلوچستان تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان طي هفته گذشته موفق شدند تعداد 67 قبضه اسلحه غیرمجاز را در شهرستان های زابل، زاهدان، چابهار، ایرانشهر، کنارک و هنگ مرزی میرجاوه کشف و ضبط نموده و در این راستا تعداد 25 نفر از مخلان نظم و امنیت شناسایی و دستگیر کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، سرهنگ صلاح عسگرپور افزود: از این تعداد سلاح غیر مجاز تعداد 25 قبضه به صورت خود معرف و با همکاری ریش سفیدان، شوراهای اسلامی و سران قبایل تحویل داده شده و مابقی توسط ماموران انتظامی کشف و ضبط گردیده است. معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از همه دارندگان اسلحه غیرمجاز در استان خواست با مراجعه به ماموران انتظامی و تحویل سلاح های غیر مجاز، از رافت و عطوفت و بخشش اسلامی برخوردار شوند
http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-22654

در گزارش ارسالي روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني پليس به ايرنا آمده است، رييس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اين مقدار سوخت توسط ماموران انتظامي زاهدان، سراوان، زابل، خاش، ايرانشهر، چابهار و مرزبانان هنگ مرزي زابل، سراوان و جکي گور در راستاي تشديد مبارزه با قاچاقچيان سوخت و جلوگيري از خروج فرآورده هاي ملي از کشور کشف و ضبط شده است. سرهنگ"حسين داوودي" افزود: اين مواد سوختي شامل گازوئيل، بنزين و نفت سفيد است. او ادامه داد: در اين رابطه 80 دستگاه انواع وسائط نقليه توقيف و 41 قاچاقچي دستگير شدند و همراه مواد سوختي مکشوفه به مراجع قانوني تحويل داده شدند. وي گفت: با ادامه طرح تشديد مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده هاي نفتي در استان، ماموران انتظامي با افراد سودجو که مبادرت به قاچاق سرمايه ملي مي کنند، برخورد خواهند کرد.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=460312&IdZone=41

رئیس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: در راستاي افزايش احساس امنيت و ارتقای امنيت اجتماعي در جامعه، 55 سارق پشت ميله هاي زندان افتادند.سرهنگ محسن عطار در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، افزود: افراد دستگير شده عمدتا سارقان منزل، مغازه و خودرو بورند كه طي يك ماه گذشته در شهرهاي مختلف سيستان و بلوچستان شناسايي و دستگير شدند.وي بيان كرد: با تلاش ماموران انتظامي استان در سال 87 ميزان وقوع سرقت دو درصد كاهش و ميزان كشف سرقت نيز شش درصد رشد داشت. رئيس پليس آگاهي استان در پايان ضمن تشكر از همكاري خوب مردم با ماموران انتظامي، به مردم توصيه كرد هنگام ترك خانه هاي خود حتما از قفل بودن درها مطمئن بوده و قفل هايي كه كليد آنها گم شده است را تعويض كرده و شماره سريال لوازم برقي و با ارزش منزل را يادداشت و در جاي مطمئن نگهداري كنند تا در هنگام سرقت پس از كشف، تحويل آنها با سهولت انجام شود.
http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-22675
دو ضارب فراری که به علت اختلافات خانوادگی فردی را با شلیک گلوله مجروح نموده بودند توسط ماموران انتظامی ایرانشهر شناسایی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر به‌دنبال یک مورد تیر اندازی در این شهرستان که منجر به مجروح شدن فردی به نام حمزه.م گردید، برای بررسی موضوع به محل مذکور اعلام شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، سرهنگ سید شاهپور کاظمی افزود: در بررسی ها و تحقیقات انجام شده توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر مشخص شد سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 206 با استفاده از یک قبضه کلت کمری اقدام به تیراندازی نموده و متواری شده اند. وی بیان داشت: فرد مضروب در تحقیقات پلیس گفت: سه نفر به نام های حمزه و سرفراز.ش و محمد.ت به علت اختلافات مالی و خانوادگی به سمت وی تیراندازی کرده که به‌دنبال اظهارات فرد مضروب ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دو نفر از ضاربان فراری شناسایی و دستگیر کنند. سرهنگ کاظمی در پایان گفت: به علت وجود سلاح های غیرمجاز، برخی از اختلافات خانوادگی در این شهرستان به جای اینکه از طریق مبادی قانون پیگیری گردد با شلیگ گلوله حل و فصل شده که باعث به وجود آمدن حوادث ناگواری در این شهرستان می شود. وی تاکید کرد: با تشدید طرح برخورد و جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در استان خوشبختانه تعداد زیادی از سلاح و مهمات غیرمجاز توسط ماموران انتظامی کشف و یا روسای قبایل و طوایف تحویل مراجع مربوطه دادند.
http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-22665
1800 تبعه‌ی غيرمجاز بيگانه طي 48 ساعت گذشته با تلاش ماموران انتظامي زابل و سراوان و مرزبانان غيور هنگ مرزي زابل دستگير و از كشور طرد شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، طي 48 ساعت گذشته تعداد 1800 تبعه بيگانه غير مجاز در سيستان و بلوچستان دستگير و يا از كشور طرد شدند. بنابر اين گزارش، اين اتباع بيگانه‌ی غيرمجاز توسط ماموران انتظامي و مرزبانان شهرستان هاي زابل، سراوان و هنگ مرزي زابل حين گشت زني و كنترل نوار مرزي و در راستاي تشديد مبارزه با قاچاق انسان و جلوگيري از ورود اتباع بيگانه غيرمجاز به ایران دستگير و از كشور طرد شدند. اين گزارش حاكي است در اين رابطه تعداد 6 دستگاه خودرو نیز از قاچاقچيان انسان كشف شد و به پاركينگ اتقال یافت.http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-22658


----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط م
اسامي تعدادي از جوانان بلوچي که در دو سال اخير دستگير و در زندانهاي جمهوري اسلامي بسر ميبرند
A list of some of the arrested Baloch in Iran (Between 2006-2008)رتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch youth who killed by Iranian Regime in year 2005-2007 English)
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch H- Rights News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar