lördag 26 juli 2008

بر اثر تیر اندازی ماموران نیروی انتظامی یک جوان بی گناه بلوچ کشته ویک جوان دیکر به شدت مجروح شد

بر اثر تیر اندازی ماموران نیروی انتظامی یک جوان بی گناه بلوچ کشته ویک جوان دیکر به شدت مجروح شد
امروز(۱مرداد) بر اثر تیر اندازی ماموران نیروی انتظامی به سمت یک دستگاه تویوتا وانت کازوییل گش در مرز ایران وافغانستان یک جوان بی گناه بلوچ کشته ویک جوان دیکر به شدت مجروح شد . طی اخبار رسیده حال این جوان بیگناه هم بسیار وخیم گزارش شده است .
طی این تیر اندازی که از طرف یکی از گشت های مرزی نیر
وی انتظامی زابل صورت گرفت گفته می شود که مامورین بدون دادن اخطار ایست به راننده تویوتا گازوییل کش به سمت آنها تیر اندازی کرده اند که در پی آن منجر به این حادثه درد آور گشته است .
این جنایت مشتی ست از خروارها جنایاتی که روزانه در سیستان اتفاق می افتد . این درحالیست که در پی خشکسالیهای اخیر در سیستان بی کاری به بالاترین نرخ خود در سالهای اخیر رسیده است و مرز تنها راه در آمد مردم سیستان می باشد . خصوصا نرخ بی کاری در بین جوانان بلوچ نسبت به برادران زابلی در حد بسیار بالایی قرار دارد .
در استخدامها جوانان زابلی بدون هیچ کونه مشکلی قبول شده و دارای شغل و در آمد می شوند در حالی که یک جوان بلوچ در زابل برای استخدام در یک ارگان یا مرکز باید مراحل بسیار زیادی را طی کند . و اگر هم موفق شود و به مراحل پایانی استخدام راه پیدا کند به خاطر مذ هبش باید از کار صرف نظر کند وبا همان مدرک بالای تحصیلی برای به دست آوردن لقمه نان شب خانواده اش دست به چنین کار های خطرناکی بزند که در هر لحظه مرگ را جلوی چشمانش حس کند .
تمام نهادها وارگانهای دولتی سیستان را اگر زیر وزبر کنید یک نفر بلوچ به ندرت می یابید که در آنجا مشغول به کار باشد . چرا آنهایی که مسیولیت استخدام را برعهده دارند قوانین استخدام را زیر پبا گذاشته و عدالت را نقص می کنند و سلیقه ای برخورد می کنند .
آیا عادلانه است که جوانی چندین سال عمر با ارزشش را در راه تحصیل و کسب علم صرف کند و بعد از فارغ التصیل شدن با نا امیدی برای در آوردن نفقه خانواده اش اقدام به گازوییل کشی و دیگر شغلهای کاذب بکند . چرا از نیروهای جوان وبا استعداد اهل سنت بهره برده نمی شود .
جامعه اهل سنت سیستان شهدای زیادی را تقدیم کرده است و همچنین نیروهای با استعداد و با لیاقت زیادی را درحتی درحد نماینده مجلس و استاندار تحویل جامعه داده است . مسئولین باید لیاقت اشخاص را معیار قرار دهند و نباید سلیقه ای بر خورد کنند . در غیر این صورت مطمئنا طبعات منفی این اعمال گریبانگیر تمام جامعه خواهد گشت .
جوانان اهل سنت سیستان
-----------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar