lördag 26 juli 2008

اعتراف به رفتار غیرانسانی با متهمان در کلانتری ها

اعتراف به رفتار غیرانسانی با متهمان در کلانتری ها
خبرگزاری حکومتی مهر: یک حقوقدان معتقد است برخورد مناسبی با متهمان در کلانتری ها و پاسگاهها صورت نمی گیرد و این امر باعث شده تا مردم از مراجعه به این مراکز هراس داشته باشند.
دکتر قاسم شعبانی اظهار داشت: تاکنون نظارت اصولی و دقیقی بر نحوه برخورد با مردم و رعایت و حفظ حقوق شهروندی در کلانتری ها و پاسگاههای نیروی انتظامی صورت نگرفته نشده است.
وی به عدم آشنایی ماموران کانتری ها با حقوق متهمان اشاره کرد و افزود: اغلب ماموران نسبت به حقوق متهم بی اطلاع هستند و این در حالی است که تا کنون اقدامی در جهت آموزش و آشنایی آنان با مسائل حفظ حقوق شهروندی انجام نشده است .
این وکیل دادگستری گفت: وکلا بارها در مراجعه به کلانتری برای پیگیری وضعیت موکل خود با برخورد نامناسب با متهمان مواجه شده اند و این امر به طور حتم به عدم نظارت دقیق بر می گردد.
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه از نحوه برخورد با متهمان در کلانتری ها غافل شده است،خاطر نشان کرد: مسئولان دستگاه قضائی مرتب در ارتباط با حفظ حقوق شهروندی در محاکم و دادگاهها تاکید می کنند اما در این خصوص از پاسگاهها و کلانتری ها غافل شده اند.
این حقوقدان خاطر نشان کرد: گرچه ماموران در کشف جرائم و در حیطه وظایف خود زحمات بسیاری می کشند اما باید بدانند که یک متهم بازداشتی در کلانتری حتی اگر مجرم نیز باشد باید بر اساس قوانین با آن برخورد نمود و در برخورد با مجرمان قانون حفظ حقوق شهروندی را ملاک قرار داد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar