måndag 30 juni 2008

دو دانشجوی دانشگاه سیستان بلوچستان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند

خبرنامه امیرکبیر: دو دانشجوی دانشگاه سیستان بلوچستان به ۶ ماه حبس تعزیری و یک دانشجوی دانشگاه شیراز به یک سال حبس تعلیقی محکوم شدند
مهدی محمودی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه و سید باقر سجادی دبیر اسبق انجمن علمی دانشکده اقتصاد و عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه در پی برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و بیان نقد عملکرد دولت نهم در خصوص سیاست خارجه و سیاست های داخلی و اقتصادی در اردیبهشت ماه ۸۵ و با شکایت مدعی العموم هر کدام به تحمل شش ماه حبس تعزیری از سوی شعبه ۱۰۵ دادگاه قضایی زاهدان محکوم گردیدند.

همچینن یونس میر حسینی از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز به یک سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، میرحسینی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “عضویت در گروههای مخالف نظام” و “تبلیغ به نفع گروههای مخالف نظام” محکوم شده است.

گفتنی است دادگاه انقلاب شیراز در یک دادگاه فرمایشی که تنها به مدت ۲۰ دقیقه به طول انجامید به اتهامات میر حسینی رسیدگی کرده است.

یونس میر حسینی ۱۴ آذرماه ۱۳۸۶ توسط اداره اطلاعات شیراز و با ضرب و شتم مقابل دانشگاه بازداشت شده بود که پس از ۱۴ روز با قرار وثیقه آزاد شد. دانشجویان دانشگاه شیراز در مدت بازداشت وی سه تجمع را در حمایت از میر حسینی بر گزار کرده بودند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar