torsdag 19 augusti 2010

قتل 9 نفر ديگر در بلوچستان تحت عناوين اشرار

قتل 9 نفر ديگر در بلوچستان تحت عناوين اشرار
جام جم آنلاين: مصطفي محمدنجار در آيين توديع و معارفه استاندار لرستان با اشاره به اين مطلب و فاجعه تروريستي زاهدان، گفت: عزت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي خاري در چشم استكبار جهاني است و استكبار جهاني و در رأس آن آمريكا كه منافع خود را در منطقه از دست داده‌اند عصباني هستند و به همين خاطر عليه ملت و انقلاب ايران توطئه‌ مي‌كنند.
به گزارش ايسنا، مصطفي محمدنجار، وزير کشور گفت: سياست‌هاي استكبار جهاني در كشورهاي لبنان، فلسطين، عراق و افغانستان با شكست مفتضحانه‌اي مواجه شده و استكبار جهاني اين شكست خود را از چشم مسلمانان مي‌بينند، لذا مي‌خواهد با ايجاد تفرقه و اختلاف بين شيعه و سني مسلمانان جهان را به جان هم بيندازد.
نجار ادامه داد: استكبار جهاني به‌ويژه آمريكا در‌صدد است با دامن زدن به اختلافات مذهبي و قوميتي در ايران به‌ويژه سيستان و بلوچستان، يك نوع گسست ديني و مذهبي در ايران ايجاد كند.
وزير كشور گفت: تشييع جنازه‌اي كه مردم شيعه و سني زاهدان از شهداي فاجعه تروريستي داشتند مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني زد.
نجار با بيان اين‌كه ما مديون مردمي هستيم كه در پرتو ناب ولايت افتخار خدمتگزاري را براي مسئولان فراهم كردند و رسالت ماست كه قدر اين نعمت را بدانيم و در خدمت‌رساني بيشتر به مردم كه مورد تأكيد رئيس جمهوري است، تلاش كنيم، اختلافات مذهبي، قومي و فتنه سال گذشته در ايران را از توطئه‌هاي دشمنان دانست و افزود: استكبار جهاني با بكارگيري همه تجربيات و امكانات با كمك ايادي داخلي خود به صحنه آمد تا عليه ملت و انقلاب توطئه ديگري را رقم بزند كه با هوشياري مردم و هوشمندي رهبر معظم انقلاب جريان فتنه با راهپيمايي شكوهمند مردم ايران در نهم دي خنثي شد.
وزير كشور گفت: تعدادي از عوامل مرتبط با اقدام تروريستي زاهدان دستگير شدند.
مصطفي محمدنجار همچنين در حاشيه مراسم توديع و معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان در سخناني اظهار كرد: همانطور كه قبلا هم گفتم ما عوامل اين حادثه را مي‌شناسيم و در حال حاضر در حال پيگيري اين موضوع هستيم.
وي با بيان اين‌كه تاكنون تعدادي از عوامل اين حادثه تروريستي دستگير شده‌اند، يادآور شد: اخيرا معابري را كه اين گروهك‌ها از آن تردد مي‌كنند، بسته‌ايم و 9 نفر نيز از اشراري كه از اين معابر تردد مي‌كردند به هلاكت رسيده‌اند.
وزير كشور يادآور شد: همچنين شناسايي‌ها و اقدامات خوبي توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي انجام شده است كه با قاطعيت و جديت موضوع را پيگيري مي‌كنيم.
نجار تصريح كرد: به زودي عوامل اين حادثه به ويژه كساني كه اين گروهك‌ها را تجهيز و حمايت مي‌كند به سزاي عمل ننگين خود خواهند رسيد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در وقت مناسب برخورد لازم را با كشورهايي كه اين گروهك‌ها براي تردد از خاك آنها استفاده مي كنند، انجام خواهيم داد.
شنبه 02 مرداد 1389 - ساعت 17:40
شماره خبر: 100881260749

http://jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100881260749

----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch men who hanged/killed by Iranian Regime in 2004-2007

صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights News
سازمان عفو بین الملل :تعدیات حقوق بشری علیه اقلیت بلوچ-ایران
Amnesty international /Iran/Human Rights Abuses against the Baluchi Minority

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar