tisdag 17 augusti 2010

قتل يک بلوچ توسط نيروي انتظامي در نزديکي سراوان


20091014
قتل يک بلوچ توسط نيروي انتظامي در نزديکي سراوان
ایسنا:فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان از كشف 4 تن مو اد مخدر در ششمين روز از هفته ناجا خبر داد و گفت: ماموران پليس مبارز با مواد مخدر استان سيستان و بلوچستان به دنبال كسب اخباري در خصوص اينكه قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران مرگ قصد دارند يك محموله مواد مخدر را به صورت كارواني از آن سوي مرز وارد خاك ايران كنند پليس مبارزه با موادمخدر اقدامات اطلاعاتي گسترده اي را براي شناسايي محل و نحوه ورود مواد مخدر به كشور انجام دادند.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ی سيستان و بلوچستان، سردار غلامعلي نكوئي افزود: با اقدامات و اطلاعات واصله در اين خصوص مشخص شد سوداگران مرگ قصد دارند اين محموله مواد را از محدوده كوه سفيد و بندران به عمق خاك ايران منتقل كنند. ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر به همراه 15 اكيپ از يگان تكاوري سراوان، يگان امداد، دسته رزمي بسيج ، پاسگاه انتظامي گشت با تجهيزات و امكانات كافي به اجراي كمين در محل هاي تردد قاچاقچيان پرداختند.
وي بيان داشت: با اقدام به موقع ماموران و با آتش پر حجم نيروهاي عمل كننده سوداگران مرگ در محدوده كوه سفيد و بندران زمين گير شدند.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: نيروهاي اعزامي با همكاري ماموران انتظامي شهرستان سراوان، يگان تكاوري گردان 105 رزم زاهدان و يگان تكاري قطار خنجك شهرستان خاش پس از 4 روز درگيري مسلحانه با قاچاقچيان منطقه مورد نظر را پاكسازي كردند.
وي گفت: قاچاقچيان كه عرصه را برخود تنگ ديدند با آتش كشيدن خودروها حامل مواد مخدر با ماموران درگير شده و با استفاده از ارتفاعات و صعب العبور بودن منطقه متواري گشتند.
سردار نكوئي بيان داشت: ماموران موفق شدند آتش گرفته مقدار 2 هزار و 810 كيلوگرم ترياك سوخته و 1 هزار و 190 كيلوگرم ترياك سالم را به همراه مقاديري سلاح و مهمات مربوطه كشف و ضبط کنند.
وي خاطرنشان كرد: در این درگیری‌ها يك نفر از اشرار به هلاكت و يك نفر دیر دستگير شد كه تحقيقات جهت شناسايي و دستگيري سایر افراد، ادامه دارد
http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=Photo-25850
چهارشنبه، 22 مهر ماه 1388 برابر با 2009-10-14
----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch men who hanged/killed by Iranian Regime in 2004-2007

صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights News
سازمان عفو بین الملل :تعدیات حقوق بشری علیه اقلیت بلوچ-ایران
Amnesty international /Iran/Human Rights Abuses against the Baluchi Minority

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar