söndag 4 maj 2008

تحقیق یک خبر

بسم الله الرحمن الرحیم
تحقیق یک خبر
چندی پیش خبری نشر شد که بسیار تکاندهنده و بیسابقه بود . خبری که همه اهل وجدان را ناراحت و اندوهگین ساخت و آن این بود که سه زن روستایی بلوچ از مقابل بیمارستان امام علی زاهدان ناپدید شدند پس از یک ماه تلاش و جستجو بالاخره اجسادشان پیدا شد. آنان را کشته بودند و در قسمت غرب زاهدان روی کوهی درون غاری اجسادشان را انداخته بودند.
این یک جنایتی وحشتناک و بیسابقه بود که همه مردم منطقه را تکان داد.

خلاصه ماجرا که در اخبار آمده بود از این قرار بود که : دو زن که باهم خواهر بودند یکی متاهل و دارای چهار فرزند و دیگری مجرد از قوم ریگی و یک زن دیگر از قوم بامری نیز متاهل که از روستای دهپابید برای ملاقات مادر مریضشان به بیمارستان امام علی زاهدان آمده بودند پس از ملاقات ناپدید شدند و بعد از یکماه اجسادشان پیدا شد.
از آنجا که ما موظفیم هیچ خبری را بدون تحقیق نباید بپذیریم و همینطور در مورد عاملان یک جنایت بدون تخقیق و تنها بر اساس حدس و گمان نباید نظر داد .

بهمین خاطر بنده موظف شدم بروم و مقداری در این مورد تحقیق بنمایم.
صبح امروز همراه چند نفر از دوستان به دهپابید که در فاصله یکصد کیلومتری زاهدان قرار دارد رفتیم .


در آنجا با تعدادی از اقوام آن شهیدان ملاقات نمودیم و به سخنانشان گوش دادیم.
سپس به دیدن مادر آنها رفتیم .
خانه آنها از روستای اسکل آباد به طرف کوه تفتان حدود سی کیلومتری فاصله داشت.


دو چادر تنها در یک گوشه ای دور افتاده قرار داشتند.


پسر کوچولو هنگام رفتن به زاهدان همراه خواهرانش بوده .

مادر داغدیده


خلاصه و نتیجه تحقیقات ما اینکه : این ماجرا همچنان به شکل کلافی سر در گم و معما گونه بود که هنوز حل نشده بود تعدادی از عاقلان قوم نیز همراه ما بودند آنان نیز حیران مانده بودند که این معمای بزرگ را چگونه حل کنند هر شکلی فکر می کردیم جور در نمی آمد کشتن زنان مظلوم به این شکل تقریبا بیسابقه است.
البته بارقه ای از امید پدید آمده بود. سرنخهایی پیدا شده بود که امید است شاید تا یکی دو هفته دیگر معما حل شود و آن جانی یا جانیان دیو صفت پیدا شوند .
از قرار معلوم ارگانهای ذیربط بخصوص اداره آگاهی زاهدان تلاش زیادی می کنند تا سر نخی از آن جنایتکاران بدست آورند. اداره آگاهی زاهدان تاکنون دهها مظنون را مورد بازجویی قرار داده و تعدادی را هم دستگیر نموده است.

امیدواریم هر چه زودتر آن جانیان به سزای اعمال ننگینشان برسند

http://www.majd11.blogfa.com/post-103.aspx

---------------------------------------------
لينکهاي مرتبط
خبر فوري: کشف اجساد دو بانوي ديگر بلوچ در اطراف زاهدان
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights Watch News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar