onsdag 1 oktober 2008

مشکلات پیچیده منطقه ما /ضرب وشتم نوجوان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي


مشکلات پیچیده منطقه ما
من در مناطق مختلف بلوچستان گشته ام هیچ مشکل ریشه ای بین مردم و حکومت وجود ندارد مردم حکومت و رهبرانش را پذیرفته اند اما بغض و عقده شخصی نسبت به مامورین بسیار زیاد است .
این بغضها چگونه بوجود می آید؟
بطور مثال یک نمونه : من بارها دیده ام و بیشتر مردم زاهدان نیز دیده اند مثلا پسر بچه ای یا جوانی از بیکاری یک کارتن امبه یا موز پاکستانی آورده حاشیه خیابان تا بفروشد ناگهان ماشین مامورین محترم می رسد پس از ضرب و شتم پسر بچه کارتن میوه اش را داخل ماشین خود انداخته و می برند . این جوان چه اندازه عقده ای می شود. و...
امروز
امروز صبح وقتی می خواستم به دفتر مولانا بروم دیدم تعداد زیادی جوان در اتاق اول دفتر نشسته اند . وقتی به دفتر مولانا وارد شدم فرمودند شما برو و به درد دل این جوانان شاکی گوش بده تا شاید قدری از درد و رنجشان کاسته شود.
گوشه ای نشستم و جوانان دورم جمع شدند و ماجرایشان را اینگونه برایم تعریف نمودن
د:
دیشب بعد از نماز تراویح وقتی از مسجد حضرت علی بیرون آمدیم ناگهان دیدیم سمندی ترمز کرد و تعدادی مامور بیرون آمدند ماشین دیگری که مشابه مینی بوس است نیز رسید مامورین با کتک و لگد ما را به داخل آن ماشین هول دادند سر خیابان هر جوان بلوچی را می دیدند با خشونت سوارش می کردند و توی ماشین نیز کتک می زدند ما را بردند به کلانتری ..... در آنجا ما را پیاده کردند و دستبند زدند و کتک کاری کردند جیبهای ما را گشتند چیزی پیدا نکردند سپس رفتند از اتاق بغلی تعدادی چاقو و تبر و ... آوردند سر میز گذاشتند و گفتند بروید دوربین بیاورید که فیلم برداری می کنیم ما گفتیم مگر ما چه کردیم و به چه جرمی ما را دستگیر نمودید گفتند شما اراذل و اوباش هستید. از جلوی مساجد دیگر نیز جوانان زیادی را آورده بودند.
وقتی دیر شد مادران آن بچه ها جلوی کلانتری جمع شدند مامورین آنها را تهدید می کردند که اگر نروند همه را بازداشت می کنند . بعد از چند ساعت ناراحتی و وحشت تعدادی از بچه ها را آزاد کردند و حدود هیفده نفر را تا امروز همچنان نگهداشته اند.
خیلی متاسف شدم و غیر از تاسف چه کاری از دست ما ساخته است؟
با خود فکر می کردم اگر این مملکت دلسوزی داشت اجازه نمی داد بچه های کم سن و سال بیجهت کتک بخورند و عقده ای بشوند و فردای دور یا نزدیک بالاخره عقده شان را به اشکالی خالی کنند . بچه ای که بیجهت از کسی کتک می خورد یقینا در آینده دوست آن شخص نخواهد بود.
جوانی که دستش بر اثر ضربات شکسته
جوانان را به صبر و گذشت سفارش نمودم و گفتم شما بروید خداوند خودش درست می کند.
یکی از بچه های دستگیر شده ( در روحیه او چه اثری می گذارد؟)
وقتی آنها رفتند عده ای دیگر آمدند و گفتند دیشب تعدادی ماشین نیروی انتظامی به حدود مسجد عزیزی آمده اند و با نگهبانان آن مسجد درگیر شده اند و خواسته اند بلندگوهای سر خیابان را باز کنند.
با جناب سرهنگ طاهری فرماندهی محترم نیروی انتظامی تماس گرفته شد ایشان بطور کلی اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند آنها از نیروهای ما نبودند. در شگفت شدیم که چند نیرو وجود دارد؟
http://majd22.blogfa.com/post-15.aspx
200809
----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط م
اسامي تعدادي از جوانان بلوچي که در دو سال اخير دستگير و در زندانهاي جمهوري اسلامي بسر ميبرند
A list of some of the arrested Baloch in Iran (Between 2006-2008)رتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch youth who killed by Iranian Regime in year 2005-2007 English)
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights Watch News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar