onsdag 1 oktober 2008

دستگيري تعداد زيادي جوان و نوجوان در شهرهاي مختلف بلوچستان تحت عنوان اراذل و اوباش

دستگيري تعداد زيادي جوان و نوجوان در شهرهاي مختلف بلوچستان تحت عنوان اراذل و اوباش
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان و رئیس پلیس شهرستان زاهدان گفت: با اجرای طرح امنیت اجتماعی ویژه ماه مبارک رمضان و گشت های نامحسوس و فعالیت های اطلاعاتی، باند بزرگ سرقت موتورسیکلت و خودرو متلاشی شد.
سرهنگ احمد طاهری در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی سیستان و بلوچستان، افزود: با تلاش ماموران انتظامی زاهدان، 31 نفر از افراد این باند، مالخران، و رابطان خارج کننده اموال مسروقه به خارج از مرز دستگیر شدند ضمن اینکه سارقان در بازجویی های آگاهی به سرقت 70 دستگاه خودرو و موتورسیکلت اعتراف نموده اند.
وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، هشت نفر در بحث سرقت طلاجات اطفال، 16 نفر کیف قاپ و 16 نفر اراذل و اوباش دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: طی 48 ساعت گذشته، تعداد 16 نفر از باند اراذل و اوباش که در نزاع های سنگین اقدام به شمشیر و چاقوکشی می نمودند دستگیر و تحویل مسئولان امنیتی و قضایی گردیده اند.
سرهنگ طاهری تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان و شروع طرح ویژه امنیت اجتماعی، 12 دستگاه خودرو به سرقت برده شد که خوشبختانه تاکنون به جز دو مورد، بقیه کشف گردیده اند.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی شهرستان زاهدان گفت: خوشبختانه شهرستان زاهدان، طی شش ماه اول سال جاری در بحث جرایم 15 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. او همچنین از اجرای طرح امنیت اجتماعی محسوس و نامحسوس ویژه مدارس دخترانه خبر داد و گفت: در بیش از 20 نقطه شهر، واحدهای گشتی در مکان های پرجمعیت و مدارس مستقر گردیده اند که طی 48 ساعت آینده 108 دستگاه خودروی گشتی دیگر به این واحدها اضافه خواهد شد.
وی ضمن انتقاد از سهل انگاری برخی از مردم در رعایت مسائل ایمنی اموال شخصی شان، افزود: متاسفانه بخشی از سارقان دستگیر شده و تحت تعقیب، افرادی با سنین پایین هستند که در این خصوص توجه والدین به فرزندان و شناسایی و معرفی افراد مشکوک به پلیس 110 را می طلبد.

http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-18766
----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط م
اسامي تعدادي از جوانان بلوچي که در دو سال اخير دستگير و در زندانهاي جمهوري اسلامي بسر ميبرند
A list of some of the arrested Baloch in Iran (Between 2006-2008)رتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch youth who killed by Iranian Regime in year 2005-2007 English)
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights Watch News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar