måndag 6 oktober 2008

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی سیستان و بلوچستان:طرح "پاکسازی و نظم بخشی" شهر زاهدان از هفته جاری اجرا خواهد شد


رئیس پلیس پیشگیری انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رهنمودها و ابلاغیه های فرمانده ناجا و رئیس پلیس پیشگیری ناجا، در قالب دستور العمل های جامع به تمامی فرماندهان انتظامی استان ها ماموریت داده شد تا پس از بررسی و تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان ها، به نظم بخشی خاصی برسند.
سرهنگ غلامحسین صالح زاده در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی سیستان و بلوچستان افزود: در این ماموریت، فرماندهان با شناخت کامل از جرایم و معضلات امنیتی و اجتماعی حوزه استحفاظی که با برقراری امنیت و آرامش شهروندان منافات دارد، اجرای طرح پاکسازی و تامین امنیت و نظم بخشی در تمام جهات با همکاری مسئولان دولتی و غیر دولتی را دنبال خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در همین راستا، این طرح در شهرستان زاهدان و حاشیه های آن به عنوان شهر نمونه، و سپس در تمامی شهرستان های استان اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: مقدمات اجرای این طرح در استان مبنی بر استفاده از کلیه امکانات، استعداد نیرویی و مشخص نمودن مسئولیت برای تمامی معاونان و رؤسای پلیس های تخصصی و استفاده از نیروهای قرارگاه عملیاتی فتح توسط فرمانده قرارگاه فتح و انتظامی استان صادر گردیده است.
صالح زاده تصریح کرد: این طرح بر حسب اولویت تعیین شده در نقاط آلوده و جرم زا، از هفته جاری به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
وی هدف از اجرای دستورالعمل انتظام بخشی را تمرکز توان عملیاتی و مدیریتی برای اجرای عملیات روانی، اجتماعی، انتظامی و قضایی در مرکز شهرستان زاهدان برای برقرای امنیت در تمامی ابعاد عنوان کرد.
او اضافه کرد: تامین نظم و امنیت و استحکام انضباط اخلاقی، اجتماعی، ترافیکی و مبارزه با مواد مخدر و دیگر جرایم، پیشگیری و مقابله با کلیه جرایم شایع در سطح کلیه شهرستان های استان خصوصا در زاهدان، ارتقای احساس امنیت، حفظ و تثبیت و نهادینه سازی پیشگیری و مقابله با جرایم برای ایجاد یک شهر منظم، از مهم ترین اهداف اجرای طرح های نظم بخشی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان است.
رئیس پلیس پیشگیری استان خاطرنشان کرد: در اجرای این دستور العمل مبارزه با جرایمی چون مبارزه با مظاهر علنی فساد، مقابله با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، مقابله با اراذل و اوباش، سرقت های مهم، سد معبر و انضباط ترافیکی مدنظر است.
او تاکید کرد: پیرو اجرای دستورالعمل های طرح امین 1 و 2 در ادامه سلسله عملیات های انتظامی که از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور پیشگیری و مقابله با جرایم در سطح کشور از جمله سیستان و بلوچستان صورت گرفته، نسبت به افزایش احساس امنیت در جامعه و رضایت مندی مردم اقدام می گردد.
وی اظهار داشت: علاوه بر اجرای دستورالعمل های امین 1 و 2، دستورالعمل امین 3، در کنار دستورالعمل نظم بخشی در شهرستان زاهدان و دیگر شهرها به صورت جدی اجرا گردد.
او همچنین پاکسازی و ساماندهی معابر عمومی، ساماندهی کارگران فصلی، پیشگیری از سرقت مغازه و منزل اماکن خصوصی و دولتی، پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز، ارتقای امنیت پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن تفریحی را از اصلی ترین مصادیق اجرایی دستور العمل های طرح امین 1، 2 و 3 عنوان کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar