söndag 9 november 2008

فرماندار ایرانشهر:کارخانه بافت بلوچ با پرسنل و فن آوری 30 سال پیش، قادر نخواهد بود نیازهای جامعه را مرتفع کند/در حال حاضر

فرماندار ایرانشهر:کارخانه بافت بلوچ با پرسنل و فن آوری 30 سال پیش، قادر نخواهد بود نیازهای جامعه را مرتفع کند/در حال حاضر کمتر از 350 نفر کارگر مشغول به کار در این کارخانه وجود دارد.
فرماندار شهرستان ایرانشهر با اشاره با اهداف ساخت کارخانه ی بافت بلوچ، اظهار داشت: این کارخانه قبل از انقلاب با اهداف سیاسی، اجتماعی و امنیتی تاسیس شد و موفق شد بیش از دو هزار و 400 نفر را به کار مشغول کند.
نارویی در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی سیستان و بلوچستان، افزود: البته بنا به برنامه های از پیش تعیین شده، قرار بود مزارع پنبه نیز برای تامین مواد اولیه در کنار این کارخانه به وجود آید که متأسفانه به علت مخالفت هایی مبنی بر این که کشت پنبه امکان ورود آفت از پاکستان به مزارع و از آنجا به کشور را باعث خواهد شد، این کار صورت نگرفت. وی ادامه داد: با این شرایط و هزینه های سنگین حمل و نقل، مواد اولیه کارخانه از حدود دو هزار و 500 کیلومتر دورتر به کارخانه می رسد که سودآوری کارخانه را منتفی کرده است. وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر این کارخانه با بیش از 18 میلیارد تومان زیان انباشته رو به روست و با باز نشست شدن و باز خرید شدن بعضی کارگران، در حال حاضر کمتر از 600 نفر کارگر مشغول به کار در این کارخانه وجود دارد که با آتش سوزی اخیر در یکی از واحدهای نساجی حدود 250 نفر نیز به بیمه بیکاری معرفی شده اند. نارویی در ادامه توجه بیشتر دولت به منطقه و کارخانه را خواستار شد و اظهار داشت: طبیعتاً کارخانه ای با پرسنل و فن آوری 30 سال پیش، قادر نخواهد بود نیازهای جامعه را مرتفع کند.
وی افزود: برای این امر باید پرسنل آموزش های لازم را فرا گیرند و فن آوری نیز با فن آوری های روز دنیا تا حدودی مطابقت داشته باشد. وی در جواب اینکه آیا نباید از مدیرانی خلاق تر دعوت به همکاری گردد، گفت: به نظر من مدیرت کارخانه مشکلی ندارد و باید ساختار کارخانه تغییر یابد.
وی افزود: البته مدیران زیادی تغییر کرده اند ولی در کارخانه ای با 18 میلیارد تومان زیان انباشته، نمی توان معجزه کرد. وی از همه ی سرمایه گذاران و سرمایه داران منطقه خواست تا با همکاری هم، کارخانه را از دولت تحویل بگیرند تا خود مردم منطقه آن را دوباره احیا کنند.
http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-19340
----------------------------------------------------------
لينکهاي مرتبط م
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights Watch News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar