söndag 9 november 2008

دستگيري صدها نفر ديگر در بلوچستان با عناوين مختلف

20081107
دستگيري صدها نفر ديگر در بلوچستان با عناوين مختلف
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، فرمانده انتظامي شهرستان خاش گفت: با تلاش ماموران انتظامي شهرستان خاش 24 نفر از مخلان امنيت و آسايش شهروندان خاشي دستگير و گرفتار قانون شدند. سلطان سهرابي اظهار داشت: طي هفته گذشته در اجراي طرح ارتقاي امنيت و برقراري نظم و امنيت براي شهروندان از حركت 59 دستگاه موتورسيكلت و 15 دستگاه خوردو متخلف جلوگيري شده است. وي ادامه داد: در همين راستا تعداد 24 نفر از ارازل و اوباش كه براي شهروندان مزاحمت ايجاد مي‌كردند را شناسايي و تحويل مراجع قانون دادند. *كشف 50 قبضه اسلحه غيرمجاز در استان فرمانده قرارگاه عملياتي فتح و انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: طي هفته گذشته 50 قبضه اسلحه غير مجاز كشف و ضبط شد. غلامعلي نكويي اظهار داشت: ماموران انتظامي استان طي هفته گذشته موفق شدند در راستاي طرح جمع‌آوري سلاح‌هاي غيرمجاز تعداد 50 قبضه اسلحه به همراه 39 تيغه خشاب و 507 عدد فشنگ جنگي را در شهرستان‌هاي زاهدان، سراوان، نيكشهر، چابهار، زابل، ايرانشهر، خاش، هنگ مرزي سراوان، ميرجاوه و جكيگور كشف و ضبط كنند. وي تصريح كرد: در اين ارتباط تعداد 17 نفر شناسايي و دستگير شده و به همراه كشفيات فوق تحويل مراجع قانون شدند. *كشف 52 هزار ليتر فرآورده‌هاي نفتي فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران انتظامي شهرستان‌هاي زابل، چابهار و سرباز طي 48 ساعت گذشته در راستاي برخورد با قاچاق فرآورده‌هاي نفتي در استان موفق شدند مقدار 52 هزار و 930 ليتر فرآورده‌هاي نفتي قاچاق از نوع گازوئيل و روغن موتور را كشف و ضبط كنند. غلامعلي نكويي اظهار داشت: طي همين مدت ماموران در شهرستان‌هاي مورد نظر حين گشت‌زني و در اجراي طرح جمع‌آوري اتباع بيگانه تعداد 437 نفر از اتباع بيگانه غيرمجاز را كه وارد خاك ايران شده بودند شناسايي و دستگير كردند. وي در ادامه گفت: در اين مدت تعداد 79 دستگاه وسائط نقليه سوختكش، سرقتي و مخل نظم و امنيت توقف و به پاركينگ منتقل شده و تعداد 16 نفر متهم نيز شناسايي و دستگير شدند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8708160340
سرهنگ احمد شهركي روز چهارشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: اين ميزان ماده افيوني طي ‪ ۲۴‬ساعت گذشته در جريان درگيري ماموران انتظامي ايرانشهر با اشرار و قاچاقچيان مسلح از يك دستگاه خودرو تويوتا كشف و ضبط شد.
وي اظهار داشت: در اين چارچوب يك سوداگر مرگ دستگير و به همراه مواد كشف شده براي انجام اقدامهاي قانوني تحويل دستگاه قضايي شد.
او با تقدير از همكاري خوب مردم با نيروي انتظامي در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برقراري امنيت اجتماعي و اخلاقي از آنان خواست در صورت مشاهده يا اطلاع از رفتارهاي ضدامنيتي و اجتماعي كه باعث سلب آسايش شهروندان مي‌شود مراتب را به مركز فوريتهاي پليس ‪ ۱۱۰‬گزارش دهند.
رييس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان هم از كشف و ضبط ‪ ۵۱‬تن آرد يارانه‌اي قاچاق در اين استان خبر داد.
سرهنگ محسن عطار به ايرنا گفت: اين محموله از يك باند قاچاق آرد يارانه‌اي كه زيرپوشش حواله‌هاي كارخانه‌هاي آردسازي و با استفاده از يك بارنامه چندين بار اقدام به جابه‌جايي كرده‌اند، توقيف شد.
وي افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پس از كسب خبر مبني بر قاچاق آرد يارانه‌اي توسط افراد سودجو عضو يك باند قاچاق، با همكاري پليس اطلاعات و امنيت انتظامي سيستان و بلوچستان اقدامهاي لازم براي شناسايي و دستگيري آنان را آغاز كردند.
او ادامه داد: پس از كنترل تعدادي از كاميونهاي متعلق به اين باند شيوه نقل و انتقال و انبار محموله‌هاي آرد قاچاق در شهرستان زاهدان شناسايي شد.
وي بيان كرد: ماموران با هماهنگي مقام قانوني در يك اقدام سريع دو دستگاه كاميون كه در انبار مشغول بارگيري آرد قاچاق بودند را توقيف كردند.
او افزود: در بازرسي از اين مكان و خودورها، هزار و ‪ ۲۷۵‬كيسه ‪۴۰‬ كيلوگرمي آرد كشف و ضبط شد.
رييس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در اين رابطه شش متهم شناسايي كه پنج نفر آنان دستگير شدند.
او ادامه داد: رييس اين باند از اتباع كشور افغانستان، متواري شده است.
وي افزود: تلاش براي شناسايي محل اختفا و دستگيري متهم فراري در حال انجام است.
او بيان كرد: متهمان دستگير شده در بازجوييها به قاچاق هفت هزار و ‪۱۵۰‬ كيسه ‪ ۴۰‬كيلوگرمي آرد به ميزان ‪ ۲۸۶‬تن اعتراف كرده‌اند.
اين مقام انتظامي سيستان و بلوچستان ميزان محموله‌هاي كشف شده آرد قاچاق در هفت ماه نخست امسال را در اين استان ‪ ۷۲۵‬هزار و ‪ ۵۸۸‬كيلوگرم ذكر كرد.
http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-155/8708159289150548.htm
لينکهاي مرتبط م
اسامي تعدادي از جوانان بلوچي که در دو سال اخير دستگير و در زندانهاي جمهوري اسلامي بسر ميبرند
A list of some of the arrested Baloch in Iran (Between 2006-2008)رتبط
اسامي تعدادي از اعدام و کشته شدگان بلوچ توسط نيروهاي انتظامي رژيم جمهوري اسلامي ايران....اينجا را کليک کنيد
A list of Baloch youth who killed by Iranian Regime in year 2005-2007 English)
صفحه خبرهای حقوق بشر بلوچ
Baloch Rights Watch News

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar