torsdag 5 februari 2009

افزایش 13 درصدی تصادفات جاده ای در 9 ماهه اول سال جاری در استان

افزایش 13 درصدی تصادفات جاده ای در 9 ماهه اول سال جاری در استان

معاون امور عمرانی استانداری ضمن تقدیر از تلاشهای همه دستگاهها در زمینه پی گیری مصوبات کمیته ایمنی جاده ای استان خواستار تفکیک آمار تصادفات مربوط به افاغنه و سوخت کشهای قاچاق که 43 درصد تصادفات جاده ای استان را شامل می شود گردید.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان دکتر صفدری در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل جاده ای با اشاره به کمبود اعتبارات در این زمینه خواستار سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی برای خرید و رفع کمبود تجهیزات اعلام کرد و گفت: باید حداکثر بهره برداری را از تجهیزات موجود برای کاهش تلفات جاده ای نمود.
علیرضا مجرد مدیر کل حمل و نقل پایانه سیستان و بلوچستان و دبیر کمیته ایمنی حمل و نقل جاده ای نیز با اعلام افزایش 13 درصدی تصادفات جاده ای در 9 ماهه اول سال جاری گفت: متاسفانه 45 درصد تصادفات به ثبت رسیده در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف استان به وقوع پیوسته است.
وی آمار کشته شدگان را 554 نفر اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه اول سال جاری با افزایش 26 درصدی تلفات جاده ای در استان روبه روبوده ایم که 76 درصد تلفات انسانی در این مدت در محل حادثه جان باخته اند که نشان دهنده سرعت زیاد و شدت تصادفات در استان می باشد.
وی همچنین رشد آمار تصادفات و تلفات را درمحورهای فرعی استان را نگران کننده اعلام کرد و گفت: 29 درصد تلفات در محورهای فرعی اتفاق افتاده است.
دبیر کمیته ایمنی حمل و نقل جاده ای استان همچنین کاهش 6 درصدی تلفات زیر ده سال را ناشی از تاثیر مثبت طرح آموزش کودکان و ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها و دانست و خواستار توجه جدی به مسائل آموزش و اطلاع رسانی شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar