torsdag 5 februari 2009

مصاحبه مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات /تعریف براندازی نرم:فعالیت مدنی و بدون خشونت


مصاحبه مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات /تعریف براندازی نرم:فعالیت مدنی و بدون خشونت

پس از حدود 2 ماه ادعای کشف شبکه براندازی نرم و کودتائی از سوی فرمانده کل سپاه، وزیر اطلاعات وامنیت، دادستان تهران و سخنگوی قوه قضائیه و سرانجام اعلام خبر محکومیت به زندان دو نفر که معلوم نیست به چه مدت زندان محکوم شده اند، روز گذشته مدیر کل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات هم وارد صحنه شد. او که یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داده بود تا جزئیات براندازی نرم را برای خبرنگاران تشریح کند، پس از مدتی نصیحت و موعظه اشاره به نکاتی کرد که در زیر می خوانید:
«عناوینی مانند دیپلماسی عمومی، مبادلات فرهنگی و علمی، کارهای مشترک مطالعاتی و روابط مردم با مردم و انتقال تجهیزات پزشکی – درمانی و مدیریت بحران از جمله عناوینی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در مقطع فعلی از آن سوء‌استفاده می‌کنند تا از طریق آن خواسته‌های خود را دنبال کنند.
عوامل اطلاعاتی آمریکا در نقاطی از منطقه مانند امارات، باکو، ترکیه و برخی کشورهای دیگر در جهت پی‌گیری پروژه‌ براندازی نرم در ایران مستقرند. یکی از پروژه های آنها، پروژه‌ "ریگادوبی" است که آمریکا علیه اتحاد جماهیر شوروی بکار برد. آمریکا امروز یک طرح اطلاعاتی را در دوبی دنبال می‌کند و تلاش دارد توسط آن در لایه‌های مختلف اجتماعی و متخصصان و نخبگان نفوذ کند و با آنها ارتباط بگیرد تا از این طریق اهداف اصلی خود را دنبال ‌کند.
در این پرونده تعدادی از هموطنان ما به دام این توطئه‌ی اطلاعاتی افتادند که دستگاه قضایی با چهار نفر از آنها برخورد کرده، اما تعداد آنها به ده‌ها نفر می‌رسد که با برخی برخورد شده و با برخی به دلیل این‌ که سوء نیت ‌شان اثبات نشده و با تعدادی نیز به خاطر این ‌که از نخبگان و متخصصان هستند، از طریق توجیه و اخذ تعهد برخورد شده است؛ چنان که این امکان را پیدا کردند بر سر کار و زندگی خود برگردند.
قصد داشتند در قالب NGO ها حرکت‌های مختلف مانند نافرمانی مدنی و مبارزات بدون خشونت را دنبال کنند .
این گروه‌ها سعی می کردند به مردم تلقین کنند که آمریکا تنها منجی ایران است. تلاش می‌کردند بین مردم و دولت شکاف ایجاد و پایگاه‌های مردمی را تضعیف کنند.
اقدامات پنهانی که در این شبکه آمریکایی‌ها مد نظر داشتند این بود که اعتراضات اجتماعی و صنفی را افزایش دهند و تظاهرات‌های خیابانی را ساماندهی کنند، هم‌چنین توجه خاص به شبکه‌های ماهواره‌ای جزء برنامه‌های آینده‌ این گروه بود که با ضربه‌ای که به مجموعه‌ آن‌ها وارد شد شاهد تکرار آن نخواهیم بود؛ اما مردم نیز باید توجه لازم را داشته باشند تا فریب نخورند. (یعنی بی بی سی نبینند!) حوزه فعالیت این گروه کل کشور و حتی در برخی شهرهای کوچک بود.
اسامی دستگیرشدگان و هویت آن‌ها، دو نفر اصلی که دو پزشک هستند آرش و کامیار علایی دو برادر هستند و اسامی سایرین روی سایت‌ها وجود دارد! براندازی نرم در ایران تا کنون نه محقق شده و نه محقق می‌شود. (از جمله نوآوریهای امنیتی و ضد جاسوسی، لابد یکی هم حواله دادن مردم به سایت ها برای پیدا کردن اسم متهمین فعالیت های مدنی و براندازی نرم است که لابد منظور مدیرکل ضدی همه نویسندگان سایت ها و وبلاگ های غیر وابسته به دولت را شامل می شود
.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar