torsdag 4 september 2008

دولت جمهوری اسلامی ایران به تجاوز به حقوق مردم ایران ادامه می دهد


دولت جمهوری اسلامی ایران به تجاوز به حقوق مردم ایران ادامه می دهد
08/08/2008
در ماه ژوئن، مقامات امنیتی ایران دو پزشک مشهور، آرش علائی و برادر او کامیارعلائی را دستگیر کردند. آنها بدلیل پژوهش هایی که در ایران در مورد سوء استفاده از مواد مخدر و گسترش اچ آی وی و ایدز در ایران انجام می دهند شهرتی بین المللی دارند. گزارش ها حاکی است رژیم دو برادر را به تحریک یک "انقلاب مخملی در ایران" متهم می کند.
روز چهارم اوت، ماموران امنیتی ایران یعقوب مهرنهاد را اعدام کردند. او یک روزنامه نگار و سرپرست یک سازمان اجتماعی بنام صدای عدالت در استان سیستان و بلوچستان بود. مهرنهاد که مقامات او را به تعلق داشتن به یک گروه مقاومت مسلح متهم کرده بودند، هر گونه تماس با سازمان های خشونت طلب را بشدت تکذیب کرد و گزارش می رسد بدون حضور وکیل مدافع محاکمه شد. سیستان و بلوچستان مرکز سکونت اقلیت بلوچ ایران است که از سرکوب شدید بوسیله دولت ایران شکایت کرده اند .
اعدام یعقوب مهرنهاد هراس روزنامه نگاران دیگری را که در ایران به مرگ محکوم شده اند، و عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار، روزنامه نگاران کرد از جمله آنها هستند، تجدید کرده است.
همچنین در ماه اوت، سازمان عفو بین الملل، از دولت ایران خواست دانشجویانی را که در ماه ژوئیه در سراسر کشور دستگیر شدند، آزاد کند. نیروهای امنیتی آنها را در سالگرد تظاهرات دانشجویان در سال ۱۹۹۹ ، که دولت آنرا با خشونت سرکوب کرد، دستگیر کردند. عفو بین الملل دانشجویان بازداشت شده را " کسانی که فقط بدلیل باورهایشان زندانی شده اند" نامید.
پرزیدنت جرج بوش می گوید ایالات متحده سالها علیه نقض حقوق بشر در رژیم های استبدادی مانند ایران سخن گفته است، و به اینکار ادامه خواهد داد. آقای بوش گفت، اما ندای آزادی در مکان هایی مانند تهران، ناشنیده نخواهد ماند:****مردم این کشورها رویای یک آینده آزاد را در سر می پرورانند، به آینده آزاد امید بسته اند، و بر این باورند چنین آینده ای سرانجام فراخواهد رسید. و مسلما چنین خواهد بود.
پرزیدنت بوش گفت: خداوند پشت و پناه آنها در چنین مبارزه ای باشد. آمريکا همیشه با آنان خواهد بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar