söndag 28 december 2008

آینده مبهم حوزه علمیه تخریب شده عظیم آباد سیستان واُسراء اهل سنت

آینده مبهم حوزه علمیه تخریب شده عظیم آباد سیستان واُسراء اهل سنت
سنی نیوز:سه ونیم ماه از بازداشت غیر قانونی فعالان اهل سنت ایران گذشت….

در اوایل ماه مبارک رمضان ۱۴۲۹ ه.ق (سه ونیم ماه پیش) مامورین وزارت اطلاعات ایران بطور گسترده دست به ربودن جوانان وفعالان اهل سنت در دو شهر بزرگ سیستان وبلوچستان زدند که تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت آنها در دست نیست.
با وجود گذشت بیش از صد روز از ربوده شدن فعالان مذهبی اهل سنت، خانواده هیچ یک از أسراء موفق به ملاقات عزیزان خود نشده است که این امر باعث دغدغه ومضاعف شدن پریشانی خانواده ها و دوستان وعموم مردم اهل سنت ایران شده است.
لازم به ذکر است هیچ یک از ارگانهای دولتی تا کنون حاضر نشده علناً مسئولیت دستگیری فعالان اهل سنت را به عهده بگیرد. مسئولان امنیتی و اطلاعاتی در نشست های مذاکراتی خود با رهبران اهل سنت ایران از ربوده شدن این افراد که تعدادشان از دهها نفر می گذرد سخن گفتند و از آن بعنوان اهرمی برای اعمال فشار استفاده کرده و می کنند.
به گزارش منابع خبری اهل سنت ایران، افراد ربوده شده از نزدیکان و دوستان مولانا عبدالحمید رهبر اهل سنت ایران ومولانا حافظ محمدعلی شه بخش مدیر حوزه حوزه تخریب شده سیستان می باشند.
به گزارش “سنی نیوز ” فعالان دستگیر شده از شهرستان زاهدان وزابل تحت سخت ترین فشارها و شکنجه ها قرار دارند تا جلوی دوربین تلویزیون دولتی، صحنه های توهین به قرآن مجید بهنگام تخریب حوزه علمیه حضرت امام ابوحنیفه(رح) سیستان توسط نیروهای مسلح ایران را ساختگی و دروغین اعلام کرده واز نفرت مسلمانان و بیزاری شان از دولت جمهوری اسلامی ایران بکاهند.
حوزه علمیه تخریب شده بازسازی شده است نه افرادی که پس از تخریب حوزه بازداشت شده اند از اسارت و شکنجه های جسمی و روحی مامورین امنیتی رژیم ایران نجات یافته اند{بجز دو، سه جوان که در اواخر هفته پیش به آغوش خانواده وعزیزان بازگشتند}.
لازم به یادآوریست پانزده تن از نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی ایران طی بیانیه ای خواستار مجازات عاملان تخریب حوزه علمیه امام ابوحنیفه (رح) شده بودند ومسئولین محلی سیستان وبلوچستان قول دادند حوزه علمیه اهل سنت سیستان را بازسازی نموده و أسراء را در اسرع وقت آزاد نمایند.
این وعده مثل وعده های سابق مسئولین دولتی ایران تاکنون عملی نشده است.ماه مبارک رمضان، عید سعیدفطر، دهه اول ماه ذوالحجه وعید سعیدقربان از مبارکترین ایام سال و روزهای خوشی و سرور برای اهل سنت جهان می باشد که به میمنت سیاستهای تنگ نظرانه رژیم ایران به ایام غم وحزن، بلا و ابتلا برای اهل سنت ایران ومنطقه تبدیل شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar